Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.03.00
Překlad
Pravidelně aktualizovaný
Demo
Testovat PHP-Fusion

Novinky

České dráhy uvádějí do provozu další čtyři desítky modernizovaných vozů, zavedou více komfortních spojů

České dráhy v těchto dnech uvádějí do provozu další čtyři desítky modernizovaných rychlíkových vozů. Díky tomu nabídnou v současném jízdním řádu 2015 o 39 komfortních vlaků více. Počet komfortních dálkových spojů tak stoupne ze 117 na 156 vlaků. Vedle tradičních značek komfortních spojů SuperCity Pendolino, EuroCity, InterCity, EuroNight a Expres se mezi nimi objevují nové kategorie railjet a rychlík vyšší kvality (Rx). Komfortní vozy jsou ve větší míře zavedeny i v dalších rychlících.

České dráhy v těchto dnech uvádějí do provozu další čtyři desítky modernizovaných rychlíkových vozů. Díky tomu nabídnou v současném jízdním řádu 2015 o 39 komfortních vlaků více. Počet komfortních dálkových spojů tak stoupne ze 117 na 156 vlaků. Vedle tradičních značek komfortních spojů SuperCity Pendolino, EuroCity, InterCity, EuroNight a Expres se mezi nimi objevují nové kategorie railjet a rychlík vyšší kvality (Rx). Komfortní vozy jsou ve větší míře zavedeny i v dalších rychlících.

Další čtyři desítky modernizovaných vozů míří do běžných rychlíků
Klimatizované velkoprostorové kombinované vozy 1. a 2. třídy typu ABpee jsou nyní uváděny do provozu v rychlících z Prahy do Plzně a Chebu a také do Klatov a Železné Rudy. Další z nich jezdí z Brna přes Břeclav, Hodonín, Otrokovice a Přerov do Olomouce. Cestující v nich mají k dispozici elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky, jako jsou notebooky nebo mobilní telefony. V 1. třídě mohou cestující využít také sklopné nebo rozkládací stoly. Ve vozech jsou místa pro uložení jízdních kol. Vozy ABpee v počtu 15 kusů modernizovala polská společnost Pesa.

Česká společnost KOS Krnov pak provedla tzv. malou modernizaci 26 velkoprostorových vozů 2. třídy typu Bdt. Ty dostaly např. nové polstrované sedačky a jsou vybaveny elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky. Ve vozech jsou také místa pro uložení jízdních kol. Vozy typu Bdt jsou zařazeny do rychlíků z Prahy přes Plzeň do Klatov a Železné Rudy a z Brna přes Břeclav, Hodonín, Otrokovice a Přerov do Olomouce.

Oba typy vozů jsou nově vybaveny také posuvnými, tlačítky ovládanými dveřmi, které jsou za jízdy blokované. Díky tomu se také zvyšuje bezpečnost cestujících. Úpravou podvozků a brzd byla zvýšena také jejich rychlost ze 120 km/h na 140 km/h.

Vyjíždějí už i běžné rychlíky vyšší kvality (Rx)
Komfortní dálkové rychlíky vyšší kvality (Rx) jsou sestaveny z nových nebo modernizovaných vozů, jak uvádí člen představenstva ČD, a.s., pro osobní dopravu Michal Štěpán: „Místo vozů s koženkovými lavicemi nabízejí komfortní čalouněné sedačky, v kupé jen se 6 místy. Samozřejmostí jsou doplňkové služby, jako jsou elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, například notebooky, iPady nebo mobilní telefony. Vlaky nabízejí i vyhrazená místa pro cestující s dětmi, jsou přístupné pro vozíčkáře, mají prostor pro uložení jízdních kol. Vždy alespoň část z vozů v rychlících vyšší kvality je také klimatizovaná.“

V novém jízdním řádu se komfortní dálkové spoje rozšířily především na trati z Prahy přes Plzeň do Chebu, Klatov a Železné Rudy. „V příštím roce se chceme zaměřit na rozšíření počtu komfortních dálkových vlaků na dalších linkách, také mezi moravskými krajskými městy,“ doplnil Michal Štěpán

Více komfortních vozů i v dalších rychlících
Modernizované vozy s čalouněnými sedačkami místo koženky nabízejí i další vlaky, které zatím nesou běžné označení rychlík. Jsou to například motorové soupravy z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic, z Plzně do Mostu, z Prahy do Turnova a Tanvaldu nebo z Kolína do Rumburku. Novější soupravy z 90. let, které mají také mnoho atributů komfortních dálkových vlaků, jezdí i z Pardubic do Liberce nebo z Olomouce přes Krnov do Ostravy.

Jednotlivé klimatizované modernizované vozy jsou zařazeny i do dalších běžných rychlíků. Jedná se především o multifunkční vozy řady Bbdgmee, které slouží cestujícím také mezi Prahou, Havlíčkovým Brodem, Brnem, Přerovem a Ostravou, na trase z Brna přes Jihlavu a České Budějovice do Plzně, nebo z Prahy přes Ústí nad Labem a Karlovy Vary do Chebu. Na linkách Praha – České Budějovice – Linec a Brno – Břeclav – Otrokovice – Olomouc budou z modernizovaných vozů sestaveny dokonce podstatné části souprav.

Tratě obsluhované komfortními dálkovými spoji (railjet, SuperCity Pendolino, EuroCity, InterCity, EuroNight, Expres, rychlík vyšší kvality Rx)
• Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava – Polsko / Slovensko
• Praha – Pardubice – Olomouc – Vsetín – Slovensko
• Praha – Pardubice – Olomouc – Zlín / Veselí nad Moravou
• Praha – Pardubice – Brno – Břeclav – Rakousko / Slovensko – Maďarsko
• Polsko – Ostrava – Přerov – Břeclav – Rakousko
• Praha – Plzeň – Cheb
• Praha – Plzeň – Klatovy – Železná Ruda
• Praha – Plzeň – Domažlice – Německo
• Praha – Ústí nad Labem – Děčín – Německo
• Brno – Břeclav – Otrokovice – Přerov – Olomouc (běžné rychlíky, ovšem sestavené z ucelených modernizovaných souprav vyšší kvality)


Připravil:
PC-politika.cz

!function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0],p=/^http:/.test(d.location)?'http':'https';if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=p+'://platform.twitter.com/widgets.js';fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document, 'script', 'twitter-wjs');


{lang: 'cs'}



window.fbAsyncInit = function() {
FB.init({
appId : '1525556961032822',
xfbml : true,
version : 'v2.2'
});
};

(function(d, s, id){
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id)) {return;}
js = d.createElement(s); js.id = id;
js.src = '//connect.facebook.net/en_US/sdk.js';
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));
Kvido 23.12.2014 07:45 540 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře nebyly zveřejněny.

Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
Stránka bola aktualizovaná na 9.03.00
v Obecná diskuse
17 0 RobiNN
16-02-2019 13:24
FAQ
v PHP-Fusion 9
368 4 Balin50
12-02-2019 09:55
Vlastný panel - editacia
v Administrace obsahu
135 0 Balin50
12-02-2019 09:52
Zoznam členov
v PHP-Fusion 9
364 3 RobiNN
11-02-2019 23:05
Fórum - nové vlákno
v Administrace obsahu
169 1 RobiNN
11-02-2019 23:00
Panely
v PHP-Fusion 9
294 6 RobiNN
10-02-2019 20:27
Tvorba obsahu - Vlastní stránka
v PHP-Fusion 9
412 8 RobiNN
10-02-2019 20:23