PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný

Technologie

Pendolina jezdí 10 let, za týden objedou Zeměkouli

Rychlovlaky Pendolino jsou v provozu 10 let. První cestující se jím svezli přesně 23. prosince 2004 na trati z Prahy do Děčína. Od té doby urazily všechny jednotky dohromady přes 20 milionů kilometrů, jako by 52x dojely ze Země na Měsíc.


Rychlovlaky Pendolino jsou v provozu 10 let. První cestující se jím svezli přesně 23. prosince 2004 na trati z Prahy do Děčína. Od té doby urazily všechny jednotky dohromady přes 20 milionů kilometrů, jako by 52x dojely ze Země na Měsíc.

V uplynulém jízdním řádu ujela Pendolina Českých drah každý týden téměř 45 000 kilometrů. To je, jako by objela Zemi po rovníku, který má délku přibližně 40 000 kilometrů. V současném jízdním řádu 2015 jejich výkony ještě stoupají. Týdenní rozsah provozu se bude pohybovat kolem 50 000 kilometrů a špičkové výkony některých jednotek budou přes 1 400 kilometrů za jediný den.

Pendolina zajišťují provoz našich nejrychlejších vlaků SuperCity Pendolino. Vzdálenost z Prahy do Ostravy překonají za méně než 3 hodiny s průměrnou rychlostí téměř 120 km/h. Maximální rychlost na našich tratích je přitom jen 160 km/h. Pendolina drží i český železniční rychlostní rekord s hodnotou 237 km/h. Díky speciální technologii aktivního naklápění vozových skříní mohou na vybraných tratích s četnými oblouky jezdit až o 30 % rychleji než jiné vlaky. To využívají především na trati z Prahy do Chebu a Františkových Lázní, kde mohou uhánět rychlostí až kolem 150 km/h a i přes množství zastávek zvládnou trasu Praha – Cheb za 2 hod. 35 minut průměrnou rychlostí 85 km/h.

Pendolina jezdí i do zahraničí. V letech 2006 až 2009 a opět v roce 2011 zajišťovala provoz vlaku Slovenská strela mezi Prahou a Bratislavou, v roce 2012 jezdila krátce do Žiliny, v letech 2006 až 2010 zajišťovala spoje Praha – Vídeň, resp. Vídeňské Nové Město. Od letošního 14. prosince vyráží na svou dosud nejdelší trasu z Prahy do Košic, která měří přes 700 kilometrů.

Pendolina různých generací jezdí také v Itálii, Švýcarsku, Portugalsku, Španělku, ve Velké Británii nebo ve Slovinsku, ve Finsku i v Číně. Zajížděla nebo stále zajíždějí i do Německa, Francie nebo Ruska. Letos byla uvedena do provozu dvacítka rychlovlaků také v Polsku.

Základní aktuální parametry:
- Počet jednotek: 7
- Počet vozů: 7
- Počet míst: 1. třídy: 52, 2. třídy: 271
- Délka jednotky: 185 metrů;
- Maximální rychlost: 230 km/h;
- Běžná provozní rychlost na infrastruktuře v ČR: 160 km/h;
- Výkon: 4 000 kW;
- Hmotnost: 385 tun;
- Pendolino je vybaveno technikou aktivního naklápění vozových skříní, soupravy jsou vybaveny také národními sdělovacími a zabezpečovacími zařízeními pro provoz na tratích SŽDC, ŽSR, DB a ÖBB a evropským systémem ETCS a GSM-R.



Připravil: rjancar
PC-politika.cz




24.12.2014 10:10 472 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
bugy v 9.0 - 27.4. 2017 (up...
v PHP-Fusion 9.0
353 20 RobiNN
15-08-2018 18:07
Administracia
v Administrace uživatelů
17 0 Balin50
15-08-2018 09:54
tabulka pre mobilnu verziu
v Pomoc
42 2 jany
14-08-2018 14:40
odstranenie panelov [Vyřeše...
v PHP-Fusion 9.0.3
353 16 jany
14-08-2018 13:51
cukanie menu [Vyřešeno]
v Infuze, panely, vzhledy
255 28 Kvido
14-08-2018 04:50
Šablony mailov
v Administrace nastavení
51 2 Balin50
13-08-2018 16:53
Kontrola webu
v Obecná diskuse
114 3 jany
10-08-2018 09:27