PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný

Technologie

Na pražské tratě vyjela mazací tramvaj – pomůže ke snížení hluku a opotřebení kolejí

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) nasadil do zkušebního provozu tzv. mazací tramvaj. Speciálně upravený vůz tramvaje T3 jezdí pražskými ulicemi a podle předem připraveného plánu vstřikuje mazací směs na koleje v místech se zvýšeným hlukem. Při průjezdu pravidelných tramvajových linek zde potom dochází k výraznému snížení hluku i opotřebení kol vozidel a kolejnic.



Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) nasadil do zkušebního provozu tzv. mazací tramvaj. Speciálně upravený vůz tramvaje T3 jezdí pražskými ulicemi a podle předem připraveného plánu vstřikuje mazací směs na koleje v místech se zvýšeným hlukem. Při průjezdu pravidelných tramvajových linek zde potom dochází k výraznému snížení hluku i opotřebení kol vozidel a kolejnic.

Speciálně upravený vůz (ev. č. 5572) má svou vlastní trasu i jízdní řád včetně dopředu vytipovaných hlučných míst v síti tramvají, na která má aplikovat mazivo. Jeho provoz začíná denně okolo páté ranní a končí v pozdních večerních hodinách, kdy je zatahován do vozovny Pankrác k dennímu ošetření a doplnění mazacího média. Přes den najede více než 200 km.

S vozem jezdí důkladně proškolení řidiči, kteří jsou podrobně seznámeni s ovládáním a systémem dávkování. Dávkování mazací směsi reguluje přímo řidič prostřednictvím ovládání na panelu uvnitř kabiny. Díky svým vlastnostem poskytuje i velmi slabá vrstva maziva dlouhotrvající ochranu a okamžitě eliminuje nepříjemné skřípění vozu v oblouku. Složení maziva jej umožňuje aplikovat i na mokré koleje, na kterých je pak schopné se také dlouhodobě udržet.

„Zkušební provoz této tramvaje bude probíhat přibližně rok. Po tuto dobu máme mazací zařízení zapůjčené od soukromé firmy. Zařízení odkoupíme teprve, až pokud se osvědčí. Slibujeme si od něj eliminaci skřípění především nových tramvají při projíždění zatáčkami a další zpříjemnění cestování po Praze pro její obyvatele i návštěvníky,“ řekl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.

Počáteční náklady byly pro DPP zatím minimální, proběhly pouze nutné investice do úprav vozu spojených s instalací zařízení. Během zkušebního provozu pak DPP hradí pouze mazací médium. Pokud se zařízení v rámci zkušebního provozu osvědčí, DPP k jeho instalaci připraví i další pracovní či provozní tramvaje.




Připravil: rjancar
PC-politika.cz







Připravil: rjancar
PC-politika.cz







Připravil: rjancar
PC-politika.cz







Připravil: rjancar
PC-politika.cz



0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
bugy v 9.0 - 27.4. 2017 (up...
v PHP-Fusion 9.0
387 25 jany
16-08-2018 21:52
Administracia
v Administrace uživatelů
37 2 Balin50
16-08-2018 07:28
tabulka pre mobilnu verziu
v Pomoc
54 2 jany
14-08-2018 14:40
odstranenie panelov [Vyřeše...
v PHP-Fusion 9.0.3
365 16 jany
14-08-2018 13:51
cukanie menu [Vyřešeno]
v Infuze, panely, vzhledy
263 28 Kvido
14-08-2018 04:50
Šablony mailov
v Administrace nastavení
60 2 Balin50
13-08-2018 16:53
Kontrola webu
v Obecná diskuse
126 3 jany
10-08-2018 09:27