PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný

Technologie

Ombudsmana ČEZ oslovilo vloni 253 zákazníků ze středních Čech, vyhověl 9 procentům z nich

Celkem 815 podnětů nespokojených zákazníků obdržel v roce 2014 Ombudsman ČEZ. Z nich za oprávněné označil 81 podání. Nejvíce reklamací se týkalo měření množství odebrané elektřiny a smluvních záležitostí. Za více než 5 let fungování řešil tým Ombudsmana ČEZ již téměř 3 300 podnětů. V regionu středních Čech ombudsman obdržel 253 podnětů, ve 23 případech dal za pravdu zákazníkům.



Celkem 815 podnětů nespokojených zákazníků obdržel v roce 2014 Ombudsman ČEZ. Z nich za oprávněné označil 81 podání. Nejvíce reklamací se týkalo měření množství odebrané elektřiny a smluvních záležitostí. Za více než 5 let fungování řešil tým Ombudsmana ČEZ již téměř 3 300 podnětů. V regionu středních Čech ombudsman obdržel 253 podnětů, ve 23 případech dal za pravdu zákazníkům.

Zájem o služby Ombudsmana ČEZ roste

Ombudsman Skupiny ČEZ, který před více než pěti lety jako vůbec první v energetickém sektoru ČR začal sloužit zákazníkům, znovu přezkoumává případy klientů, kteří nebyli spokojeni s vyřízením své stížnosti či reklamace již dříve podané u příslušné společnosti Skupiny ČEZ. Zájem o jeho služby má přitom trvale vzestupný trend. Zatímco v roce 2010 na jeho stůl dorazilo 307 podnětů, o rok později už jich bylo 518, v roce 2012 vzrostl jejich počet na 775 a předloni na 803 podnětů. V loňském roce pak obdržel 815 podnětů nespokojených klientů.

Ve prospěch zákazníka rozhodl loni ombudsman v celé České republice v případě 81 podání a vyzval příslušnou společnost Skupiny ČEZ, aby mu vyhověla. Z toho ve 29 případech byla chyba na straně Skupiny ČEZ, zatímco na 52 situací použil Ombudsman ČEZ tzv. specifický přístup, kdy zohlednil zejména sociální situaci podatele. Na základě vybraných zjištění doporučil společnostem Skupiny ČEZ provedení některých změn v postupech nebo přijetí účinných nápravných opatření.

Ve středních Čechách vyhověl 23 zákazníkům

Z regionu středních Čech vloni ombudsman obdržel 253 podnětů, přičemž ve 23 případech dal za pravdu zákazníkům. Z toho v 8 případech byla chyba na straně Skupiny ČEZ a patnáctkrát použil Ombudsman ČEZ specifický přístup.

„Za pět let existence mého týmu jsme vyhověli zákazníkům ve 328 případech. Také loňský rok potvrdil stále stoupající zájem zákazníků o naše služby. Přičítám to jak jejich rostoucí důvěře, tak i jejich informovanosti o roli ombudsmana v rámci celkového zákaznického servisu Skupiny ČEZ,“ rekapituluje Josef Sedlák, Ombudsman ČEZ.

Nejvíce podnětů bylo ze středních Čech

Největší porce řešených podání se loni týkala oblasti reklamace měření (145 podání), smluvních záležitostí (79 podání), odkladu splatnosti a odpuštění dluhu (63 podání), reklamace zálohy plateb (58 podání) a majetkoprávních vztahů (46). V 97 % případů vydal ombudsman stanovisko ve lhůtě 30 kalendářních dnů. Nejvíce podnětů dorazilo z regionu středních Čech (253) a z území, kde operují jiné distribuční společnosti (145). Zhruba polovina zákazníků kontaktuje Ombudsmana ČEZ prostřednictvím internetových stránek.

„V mnoha případech ovšem pomoci nemůžeme. Někteří lidé si průběžně nekontrolují svou spotřebu elektřiny či plynu a začnou se o stav věcí zajímat až poté, co obdrží vyúčtování a mají doplácet. Často jde až o desítky tisíc korun. Jejich první myšlenka je, že za vše může chyba měřícího zařízení. V drtivé většině případů je však následně prokázáno, že zařízení měří správně. Naopak se velmi často ukáže, že si zákazník při samoodečtech snižoval ve dvou po sobě následujících letech spotřebu a třetí rok se mu tyto „úspory“ sečtou. Dalším častým důvodem vysoké spotřeby jsou závady na elektroinstalaci v bytě zákazníka nebo poškozené spotřebiče,“ poodkrývá každodenní neradostnou realitu Josef Sedlák.




Připravil: rjancar
PC-politika.cz



13.02.2015 07:23 357 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
Novinky - video
v Administrace obsahu
167 8 Kvido
18-10-2018 17:17
Instalace na Ubuntu serveru
v PHP-Fusion 9.0
170 8 grootcz
11-10-2018 19:27
PHP 7 čeština
v PHP-Fusion 7
247 1 Kvido
28-09-2018 13:46
Vývoj - ako pokračuje
v PHP-Fusion 9.0.3
272 2 RobiNN
23-09-2018 13:37
FAQ chyba
v Administrace obsahu
201 1 RobiNN
23-09-2018 13:35
Blogs na HP [Vyřešeno]
v PHP-Fusion 9.0
250 2 Kvido
15-09-2018 17:12
Tenisový portál [Vyřešeno]
v Obecná diskuse
362 3 jany
08-09-2018 08:06
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Shoutbox
Chcete-li odeslat zprávu, musíte se přihlásit.
Nebyly odeslány žádné zprávy.
Nejčtenější blogy