PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný

Technologie

Auto roku lehčí díky materiálu Aspro

Peugeot 308 získal titul Auto roku 2014. Automobilový průmysl jej vnímá jako milník v oblasti designu a techniky a oceňuje jeho úspornost a lehčí konstrukci, kterých bylo dosaženo díky hojnému využití kompozitních materiálů, novému řešení nárazových zón a díky vývoji různých aplikací včetně univerzální nosné konstrukce zadní sedačky a dalších klíčových prvků z lehkého materiálu ARPRO.

Peugeot 308 získal titul Auto roku 2014. Automobilový průmysl jej vnímá jako milník v oblasti designu a techniky a oceňuje jeho úspornost a lehčí konstrukci, kterých bylo dosaženo díky hojnému využití kompozitních materiálů, novému řešení nárazových zón a díky vývoji různých aplikací včetně univerzální nosné konstrukce zadní sedačky a dalších klíčových prvků z lehkého materiálu ARPRO.

Tyto změny přispěly k vyšší bezpečnosti tohoto modelu, nižší spotřebě paliva a nižším emisím CO2. Hlavní podíl na snížení celkové hmotnosti vozu se přičítá právě materiálu ARPRO, ze kterého je vyrobeno šest součástí modelu Peugeot 308, například celá integrovaná nosná konstrukce zadní sedačky, která umožňuje použití plochého modulárního šasi.

Jiří Slezák, obchodní manažer pro evropský trh, k tomu uvedl: „Díky této nové nosné konstrukci z materiálu ARPRO, kterou lze snadno nasadit na své místo, již není potřeba vyrábět pro každý model speciální konstrukci integrovanou s šasi. Toto řešení lze uplatnit u různých modelů vozů Peugeot, což přispívá nejen k úspoře hmotnosti, ale také času a nákladů, které by jinak konstruktéři museli věnovat jednotlivým modelům. Materiál ARPRO snižuje hmotnost o 2 kg.“

Současný Peugeot 308 je o 140 kg lehčí než předchozí model a v hodnocení Euro NCAP mu bylo uděleno pět hvězdiček za bezpečnost cestujících, 4 hvězdičky za bezpečnost dětí a 3 hvězdičky za bezpečnost chodců. Takový úspěch by nebyl možný bez jednodušší a efektivnější konstrukce s využitím novátorských aplikací, které snižují hmotnost různých součástí auta, aniž by došlo k omezení pevnosti či prostoru. Materiál ARPRO, který se vyznačuje vysokou pevností a odolností vůči nárazu při bezkonkurenčně nízké hmotnosti, byl pro vizi společnosti Peugeot dokonalou volbou.

Z materiálu ARPRO byly vyrobeny též panely v oblasti kolen a v prostoru pro nohy, které přispívají k pohodlí a bezpečnosti řidiče. ARPRO nabízí robustní a adaptabilní řešení prostoru pro nohy, odolává běžnému zatížení a zvyšuje úroveň bezpečnosti řidiče, aniž by omezoval prostor pro nohy. Materiál ARPRO umožnil též novou konstrukci panelů vedle sloupku řízení, které chrání kolena. Jejich zmenšením vzniklo více prostoru při zachování požadované ochrany proti nárazu. Díky materiálu ARPRO, ze kterého je vyroben jednodílný komponent pro uložení rezervního kola, vzniklo více prostoru také v zavazadlovém prostoru s plochým dnem.

Peugeot hledal také alternativní řešení opěrek hlavy. V každém automobilu je pět opěrek, a proto se vyplatí i minimální snížení jejich hmotnosti. Opěrky vyráběné tradiční metodou vstřikovaného lití jsou těžší a vyžadují větší polstrování. Proto Peugeot provedl testy ochrany hypertenze krku při nárazu zezadu a na základě různých kritérií opět nejlépe dopadl materiál ARPRO. Kromě toho je třikrát lehčí než plasty vyráběné metodou vstřikovaného lití. Opěrka z materiálu ARPRO váží pouhých 29 g.

Nový Peugeot 308 skvěle reaguje na pokyny řidiče. Každému detailu byla věnována mimořádná pozornost. Jízdní vlastnosti jsou skvěle sladěné se zvukem a pocitem z řízení. Materiál ARPRO snižuje vibrace, vnější i vnitřní hluk (NVH). Díky své všestrannosti byl použit nejen k výrobě aplikací a nosných konstrukcí, ale také pod kapotou k ochraně motoru, omezení vibrací, snížení hlučnosti a pohlcení nárazové energie. Dvoudílný kryt motoru z materiálu ARPRO váží pouhých 58 g a svým unikátním tvarem zaručuje vyšší strukturální pevnost a zároveň skvěle tlumí hluk. Díky materiálu ARPRO se změnila dominantní frekvence zvuku motoru, aniž by se ztratil dojem výkonného vozu.

Paul Compton, JSP President a CEO pro Evropu, Střední východ a Afriku, řekl: „Hojné využití materiálu ARPRO u vozu Peugeot 308 je důkazem jeho jedinečné adaptability a všestranné využitelnosti. Tento model využívá celkem šest aplikací z materiálu ARPRO a ukazuje, jakým způsobem se mění vývojové a výrobní procesy automobilového průmyslu, který stále častěji nahrazuje tradiční metody.“

„Materiál ARPRO přispívá k uplatňování netradičních postupů při vývoji nových modelů aut. Konstruktéři se již nemusí omezovat na jedinou platformu pro upevnění sedaček u každého modelu. Nemusí se omezovat ani z hlediska funkčnosti či prostoru. Materiály jako ARPRO jim umožňují snadnější a efektivnější práci. I proto představuje Peugeot 308 lehčí, pevnější a obecně unikátní inovaci v oblasti automobilového designu.“



Připravil: rjancar
PC-politika.cz



17.03.2015 08:17 463 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
Vývoj - ako pokračuje
v PHP-Fusion 9.0.3
69 1 Kvido
18-09-2018 12:59
Blogs na HP [Vyřešeno]
v PHP-Fusion 9.0
88 2 Kvido
15-09-2018 17:12
Tenisový portál [Vyřešeno]
v Obecná diskuse
170 3 jany
08-09-2018 08:06
Prihlásenie [Vyřešeno]
v Administrace systému
151 7 Balin50
05-09-2018 15:36
FAQ formátovanie [Vyřešeno]
v Administrace obsahu
221 8 RobiNN
05-09-2018 15:09
Token [Vyřešeno]
v Administrace systému
163 1 RobiNN
05-09-2018 15:05
Vzhled [Vyřešeno]
v Infuze, panely, vzhledy
210 2 RobiNN
05-09-2018 14:57
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Shoutbox
Chcete-li odeslat zprávu, musíte se přihlásit.
Kvido
před 17 dny
Jj. Zbytečné moc ne, pač tu u jejich reg. e-mailem nepustím zahraniční, nejčastěji ru., com., org.
RobiNN
před 18 dny
Kvido spammerov musíš vymazať a zablokovať ich IP. Inak je to zbytočne.
Kvido
před 18 dny
Protože se ve Fóru objevilo několik SPAMů, je nyní registrace nových členů zapnuta přes e-mail a povolení hlavního administratora.
RobiNN
před 1 měsícem
4 témy sú v základnej inštalácii (na 4. téme robím) Ďalšie sú tu https://github.co...ion/Themes a tu https://github.co...ion-Themes
F
před 1 měsícem
Kdy bude více vzhledů, módů a všeho možného do php fusion 9? :-)