PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný

Technologie

V Příbrami a Sedlčanech vyjelo 8 nových nízkopodlažních autobusů, jsou nejekologičtější v regionu

Osm nových nízkopodlažních autobusů, které splňují nejpřísnější emisní limity EURO 6, vyjelo dnes do plného provozu v Příbrami. Zajistí spojení na regionálních linkách především v okolí Sedlčan, Příbrami, Březnice, Rožmitálu pod Třemšínem a Dobříše. Autobusy stály bezmála 32 milionů korun, ze 40 % je financovala Evropská unie.

vOsm nových nízkopodlažních autobusů, které splňují nejpřísnější emisní limity EURO 6, vyjelo dnes do plného provozu v Příbrami. Zajistí spojení na regionálních linkách především v okolí Sedlčan, Příbrami, Březnice, Rožmitálu pod Třemšínem a Dobříše. Autobusy stály bezmála 32 milionů korun, ze 40 % je financovala Evropská unie. Nově je tak 28 % všech autobusů Arrivy na regionálních linkách Příbramska nízkopodlažních.

Nové autobusy svezou cestující na linkách z Příbrami do Sedlčan, Březnice, Dobříše a dalších míst v regionu. Za rok najezdí každý z nich kolem 30 000 km. „Jsou to autobusy s nejekologičtějšími motory, jaké je dnes možné koupit, mají dokonce srovnatelné emise s autobusy na plyn,“ říká jednatel Arrivy Praha Petr Čihák. „Na celém Příbramsku máme 115 autobusů, 28 % z nich je už dnes uzpůsobených pro vozíčkáře a maminky s kočárky. Vozíčkářů tu jezdí sice minimum, ale maminek a kočárků vozíme hodně.“

Vozový park omládl
Díky novým autobusům omládl vozový park Arrivy v Příbrami a Sedlčanech o tři roky, průměrné stáří zdejších autobusů je aktuálně jen 6,63 roku. Dva z těchto osmi autobusů budou vyjíždět každý den z garáží v Příbrami, zbylých šest ze Sedlčan. „Cestující se mohli s novými autobusy postupně setkávat už od konce března. Nasazovali jsme je do provozu průběžně, jak jsme je dostávali od výrobce. Teď je flotila kompletní a všech 8 vozů je v provozu,“ doplnil Čihák.

Autobusy jsou od českého výrobce SOR Libchavy, který vyhrál na jejich dodávku výběrové řízení. Měří 10,5 metru, mají 35 míst k sezení, dvoje dveře a spotřebu nafty kolem 21 l/100km. Stojících cestujících se do autobusu vejde 34. Další technické detaily a plánek rozmístění sedadel lze najít na stránkách výrobce.

Dotace z EU
„S pořízením autobusů nám finančně pomohla Evropská unie, která na ně poskytla dotaci 12,8 milionu korun,“ doplnil Petr Čihák s tím, že autobusy spolufinancoval Regionální operační program Střední Čechy v rámci projektu Ekologické a bezbariérové autobusy pro Středočeský kraj.



Připravil: rjancar
PC-politika.cz



0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
bugy v 9.0 - 27.4. 2017 (up...
v PHP-Fusion 9.0
387 25 jany
16-08-2018 21:52
Administracia
v Administrace uživatelů
37 2 Balin50
16-08-2018 07:28
tabulka pre mobilnu verziu
v Pomoc
54 2 jany
14-08-2018 14:40
odstranenie panelov [Vyřeše...
v PHP-Fusion 9.0.3
365 16 jany
14-08-2018 13:51
cukanie menu [Vyřešeno]
v Infuze, panely, vzhledy
264 28 Kvido
14-08-2018 04:50
Šablony mailov
v Administrace nastavení
60 2 Balin50
13-08-2018 16:53
Kontrola webu
v Obecná diskuse
126 3 jany
10-08-2018 09:27