PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
GitHub
Přidejte kódy
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný
Demo
Testovat PHP-Fusion

Technologie

První česká bateriová tramvaj bude k vidění v Plzni

Do plzeňských ulic vyrazí unikátní bateriová tramvaj, která již brzy zamíří do tureckého města Konya. Jedná se o moderní plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic s bateriovým pohonem umožňujícím vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s dojezdem nejméně 3 km. V Plzni bude tramvaj absolvovat část typových zkoušek.

Do plzeňských ulic vyrazí unikátní bateriová tramvaj, která již brzy zamíří do tureckého města Konya. Jedná se o moderní plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic s bateriovým pohonem umožňujícím vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s dojezdem nejméně 3 km. V Plzni bude tramvaj absolvovat část typových zkoušek.

„Naše společnost před téměř rokem jako první v České republice úspěšně otestovala na zkušební trati ve škodováckém areálu unikátní „catenary-free“ technologii. Tím jsme prokázali, že umíme držet krok se světovou konkurencí. Na koleje plzeňského dopravního podniku dnes vyrazila v pořadí již třetí vyrobená bateriová tramvaj, aby zde absolvovala část typových zkoušek. První dva prototypy již byly dodány do turecké Konye, kde podstoupí zbývající část typových zkoušek. Dalších devět tramvají bude vyrobeno a dodáno do Konye do konce července letošního roku a všechny budou posléze vozit cestující v Konye,“ říká Václav Petr, projektový manažer Škoda Transportation.

Škoda Transportation uzavřela původně s dopravním podnikem v turecké Konye kontrakt na 60 tramvají ForCity Classic. Všechny tramvaje z této dodávky byly do Konye dodány koncem letošního března. Minulý rok si místní zákazník navíc objednal dalších dvanáct tramvají, tentokrát na bateriový pohon. Všechny tramvaje pro Konyu jsou nízkopodlažní, pětičlánkové se třemi podvozky a navíc mohou jezdit v soupravě ze dvou vozidel i v plánovaném asi 4 km dlouhém tunelu. Jsou tedy konstruované jako lehké metro. Celková hodnota kontraktu na 72 tramvají činí 3,4 miliardy korun.

Škoda Transportation v loňském roce vyrobila rekordních více než sto tramvají a i v letošním roce plánuje vyrobit téměř sto těchto moderních vozidel. „Úspěšně se nám podařilo zakončit dodávky tramvají ForCity Classic pro maďarské město Miskolc a pro tureckou Konyu. Letos bychom, kromě bateriových tramvají, rádi vyrobili více než padesát vozidel ForCity Plus pro slovenskou metropoli Bratislavu, čímž dojde k významné obměně místního vozového parku. Také nesmím zapomenout na dalších více než třicet nejmodernějších tramvají ForCity Alfa pro pražský dopravní podnik, které budou mimo jiné nově vybaveny klimatizací a Wi-Fi. V Číně se navíc rozbíhá licenční výroba devíti tramvají 27T pro tamější trh,“ doplňuje Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation.

Škodovácké „catenary-free“ tramvaje mohou v současnosti bez napájení přes pantograf ujet v nejtěžších podmínkách běžného městského provozu nejméně 3 kilometry, při rychlosti až 30 km/h. Tento druh napájení se využívá hlavně v případě, kdy má tramvaj zajet do oblastí, kde není nainstalována trolej, nejsou tedy nutné vysoké investice do infrastruktury nebo jako v případě města Konya v historických částech města, kde by trolejové vedení narušovalo místní genius loci.



Připravil: rjancar
PC-politika.cz





Připravil: rjancar
PC-politika.cz



15.04.2015 06:13 425 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Host
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
Migrace phpfusion [Vyřešno]
v PHP - Fusion 7
240 8 jany
20-06-2018 21:06
reCAPTCHA
v PHP - Fusion 9.0.3
16 0 Balin50
19-06-2018 21:04
Užívatelia a priatelstvo
v PHP - Fusion 9.0.3
17 0 Balin50
19-06-2018 15:23
Preklad
v PHP - Fusion 9.0.3
30 0 Balin50
18-06-2018 17:05
Aktualizace na novou verzi
v PHP - Fusion 9.0.3
122 9 Kvido
18-06-2018 07:14
chyba token.php
v PHP - Fusion 9.0.3
27 0 Balin50
17-06-2018 13:34