PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
GitHub
Přidejte kódy
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný
Demo
Testovat PHP-Fusion

Technologie

Preventivní údržba může eliminovat osm z deseti neplánovaných odstávek

Výskyt neplánovaných odstávek nákladních vozidel může být snížen o 80%. To odhalila studie provedená společností Volvo Trucks. V dlouhodobém výhledu by pak mohly být tyto odstávky úplně eliminovány. Jedním z hlavních předpokladů tohoto očekávaného trendu je on-line spojení u nákladních vozidel.

Výskyt neplánovaných odstávek nákladních vozidel může být snížen o 80%. To odhalila studie provedená společností Volvo Trucks. V dlouhodobém výhledu by pak mohly být tyto odstávky úplně eliminovány. Jedním z hlavních předpokladů tohoto očekávaného trendu je on-line spojení u nákladních vozidel.

Neplánovaná odstávka je jednou z nejnepříjemnějších situací, které mohou přepravní společnost postihnout. Kromě nepříjemností pro řidiče způsobuje i zvýšení nákladů na opravy, ztrátu výnosů z přepravy, a v tom nejhorším případě dokonce i poškození reputace.

„Protože dopravní průmysl již nyní pracuje s nízkými maržemi, každá neplánovaná odstávka přepravní společnost vážně postihuje. Proto se musíme snažit lépe pochopit příčiny jejich vzniku a pomoci zákazníkům i řidičům, aby zvýšili svoji produktivitu a tím i profitabilitu,“ říká ředitel pro kvalitu a provozuschopnost společnosti Volvo Trucks Hayder Wokil.



Společnost Volvo Trucks provedla rozsáhlý průzkum založený na reálných provozních datech získaných z 3 500 nákladních vozidel Volvo a shromážděných v průběhu období pěti let. Jeho cílem bylo zdokonalit své know-how o způsobu, jak lze přepravním firmám pomoci zvýšit jejich produktivitu. S využitím této reálné statistické základny pak společnost simulovala široký rozsah možných servisních situací, aby mohla provést analýzu toho, proč a kdy u nákladních vozidel k neplánovaným odstávkám dochází. Na základě toho pak zjišťovala, jak je možné se jim vyhnout.

„Tato studie jasně prokázala, že díky možnosti monitorovat provoz nákladního vozidla a aktuální stav jeho klíčových komponentů je možné lépe plánovat údržbu. Odhadujeme, že když je servis prováděn včas a podle aktuálních požadavků, počet neplánovaných odstávek lze snížit až o 80%,“ vysvětluje Hayder Wokil.

On-line připojení nákladních vozidel je cestou k eliminaci neplánovaných odstávek
Jedním z důležitých předpokladů pro snížení počtu neplánovaných odstávek je schopnost předvídat potřebu údržby a přizpůsobit provádění servisu individuálně pro každé vozidlo. To je možné, protože současné nákladní vozidla mohou být připojena on-line ke svému servisu.

„Mechanik například může v reálném čase na dálku monitorovat, jak je příslušné vozidlo provozováno, a s velkým předstihem může naplánovat údržbu dříve, než dojde k poruše. Stejně tak může včas objednat náhradní díly. A naopak – plánovaná údržba může být odložena na později, pokud mechanik zjistí, že se komponenty vozidla opotřebovávají méně, než bylo očekáváno. Tím lze ušetřit čas i peníze přepravní společnosti,“ dokládá Hayder Wokil.

Ačkoliv společnost Volvo Trucks dosáhla v této oblasti významného pokroku, Hayder Wokil soudí, že vývoj preventivní údržby je ještě stále v plenkách. „V této oblasti cítíme významný potenciál. On-line připojení nákladních vozidel je v budoucnosti cestou k eliminaci neplánovaných odstávek,“ potvrzuje Hayder Wokil.


Fakta
Neplánované odstávky
• Nákladní vozidlo nemůže kvůli poruše plnit svou úlohu, což je opak provozuschopného stavu.
• Studie společnosti Volvo Trucks odhaluje, že průměrné náklady na neplánovanou poruchu činí u evropské přepravní společnosti přibližně 1 000 eur (to však zahrnuje pouze přímé náklady, jako jsou odtažení a opravy, administrativní náklady, jakékoliv příslušné pokuty a ztráta na výtěžku z přepravy, ale ne náklady na poškozený či zkažený náklad nebo na ztracený příjem v důsledku poškození reputace).



Průzkum byl prováděn následujícím způsobem:
• Průzkum (vyhodnocení a simulace) byl prováděn oddělením pokročilé techniky a výzkumu (Advanced Technology & Research, ATR) společnosti Volvo Group, jež se mj. věnuje výzkumu provozuschopnosti a poprodejních řešení.
• Průzkum byl založen na reálných uživatelských datech získaných ze 3 500 nákladních vozidel Volvo a shromážděných v průběhu období pěti let. Každý z nákladních vozidel najelo více než 120 000 km ročně.
• Na základě uživatelských dat byly provedeny simulace pro zjištění toho, jak se lze vyhnout neplánovaným odstávkám.
• Příklady získaných informací: jak byly využívány brzdy nákladního vozidla, k jakým poruchám došlo.


On-line připojená nákladní vozidla:
• Znamená to možnost vzdáleně komunikovat s vozidlem.
• Vytváří to příležitosti v mnoha směrech: pro přepravní společnosti, majitele společností, řidiče, servisní dílny a pro společnost obecně ve formě zvýšení produktivity dopravního sektoru s lepším tokem dopravy a menším dopadem na životní prostředí.
• Mnohé ze služeb útvaru Volvo Trucks Services, například řízení dopravy, řízení spotřeby paliva a služeb spojených s udržováním provozuschopnosti, jsou umožněny díky on-line připojení.
• Modelové řady Volvo FH16, Volvo FH, Volvo FM, FMX, Volvo VN, VHD a VM mohou být napojeny na Volvo Trucks Online Funkce.




Připravil: rjancar
PC-politika.cz

24.05.2015 18:49 348 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
obrázky v news
v PHP - Fusion 9.0.3
10 0 Balin50
21-05-2018 12:12
Gist
v Administrace obsahu
58 2 Kvido
19-05-2018 07:12
Token
v PHP - Fusion 9.0.3
67 2 Balin50
18-05-2018 12:52
Chyba - DatabaseSetup.inc
v PHP - Fusion 9.0.3
57 3 RobiNN
17-05-2018 17:46
tagy vo fóre
v PHP - Fusion 9.0.3
48 0 Balin50
16-05-2018 19:42
Code v news [Vyřešeno]
v PHP - Fusion 9.0.3
87 5 RobiNN
16-05-2018 18:52