Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.03.00
Překlad
Pravidelně aktualizovaný
Demo
Testovat PHP-Fusion

Novinky

Jaký vliv měla spamová revoluce u Seznamu na marketingové e-mailingy?

Jaký vliv měla spamová revoluce u Seznamu na marketingové e-mailingy?
Společnost Inveo po 55 dnech analyzovala vliv range'>nasazení DKIM (Domain Keys Identified Mail) u Seznamu na marketingové e-mailingy. Co zjistila? Největší poskytovatel freemailu zavedl od dubna vyšší ochranu proti nevyžádané poště. Jak se osvědčila po necelých dvou měsících a jak se projevila na open rate newsletterů a konverzním poměru?


Společnost Inveo po 55 dnech analyzovala vliv range'>nasazení DKIM (Domain Keys Identified Mail) u Seznamu na marketingové e-mailingy. Co zjistila? Největší poskytovatel freemailu zavedl od dubna vyšší ochranu proti nevyžádané poště. Jak se osvědčila po necelých dvou měsících a jak se projevila na open rate newsletterů a konverzním poměru?

Začátkem roku nejnavštěvovanější a nejpoužívanější tuzemský poskytovatel freemailů Seznam.cz na českém internetu zpřísnil antispamovou politiku svých e-mailových schránek. Počet spravovaných aktivních e-mailových schránek je více než 8 milionů a každý den se registruje dalších 15 tisíc nových zájemců. Provozovatel účtů na doménách @seznam.cz, @email.cz, @post.cz u hromadných e-mailů vyžaduje digitální podpis DKIM (Domain Keys Identified Mail), který zaručuje, že e-mail nemohl být cestou změněn a to včetně toho, aby ho nemohl poslat někdo jiný. Technicky tak jde o elektronický podpis e-mailu s veřejným klíčem umístěným v DNS záznamu. To znamená, že na straně Seznamu v případě e-mailingů bez DKIM končí ve složce Spam, a pokud ho obsahuje, tak v nedávno zavedené složce Hromadná pošta.

Připravenost subjektů a náklady

Přestože se o zavedení této ochrany vědělo dlouho dopředu, řada subjektů na to nestihla zareagovat z toho důvodu, že se o tom vůbec nedozvěděla či to nepokládala za důležité. „Dle našich interních zjištění se největší problémy týkaly především společností, které vytváří vlastní e-mailingové kampaně samy, a to v jednoduchém rozhraní nebo aplikaci, případně v lepší variantě v řešení, které si zakoupily, ale požadované úpravy do nich již nikdo nezapracoval. V některých případech tak na straně systému nejsou stále provedena dodatečná opatření, aby kampaně nekončily jako spam a subjekty jsou následně překvapeny, že zaznamenaly pokles v open rate newsletterů,“ řekl Jiří Vaško, vedoucí týmu MailForce ve společnosti Inveo.

V mnoha odvětvích je proces vytěžování dat klíčový. V případě moderního e-mailingového marketingu to platí dvojnásob. Pokud mají být kampaně co nejvíce úspěšné a nejlepší, je potřeba nejen sledovat a vyhodnocovat výsledky po rozeslání, ale je velmi důležité podrobit je důkladné analýze a získat z nich co nejvíce vhodných informací pro sestavení a naplánování následujících elektronických kampaní.

Vliv na open rate newsletterů a konverzní poměr

Podle interního zjištění společnosti Inveo a její e-mailingové platformy MailForce v tomto případě hodně záleží na typu adresáta. Například ten, kdo newsletter očekává pravidelně a v oblasti elektronické pošty se orientuje, si ho většinou dokáže najít sám, a to například i ve složce Spam či Hromadná pošta. Naopak příjemce, který svou e-mailovou adresu osobně uvedl při nějaké marketingové akci, newsletter zpravidla neočekává, a tak ani neshání – je mu jedno, že ho nedostal. „Míra otevření e-mailingů vzhledem k hodnotám před zavedením složky Hromadná pošta klesla o 15 až 30 %, kdy podíl adresátů Seznamu v České republice tvoří okolo 75 % databáze příjemců newsletteru. To se samozřejmě projevilo na konverzním poměru, kde jsme také zaznamenali pokles,“ dodal Jiří Vaško.

Doručitelnost i všechny ostatní ukazatele úspěšnosti e-mailingových kampaní u profesionálních provozovatelů e-mailingového marketingu zůstaly na standardních hodnotách, přičemž se výrazně nezměnilo ani chování uživatelů. Díky tomu subjekty nemusely řešit citelnější problémy a poskytovatelé e-mailingových služeb se tak mohli soustředit na jinou práci.


O společnosti Inveo

Inveo.cz s.r.o. je největším českým dodavatelem e-shopů na bázi podílu na zisku. Jeho služby využívají například společnosti Sparkys, Asko, Teta, Douglas nebo Nike. Svým klientům nabízí komplexní know-how a zároveň outsourcované marketingové aktivity, pomocí kterých dokáže proaktivně stimulovat prodeje a výkon daného e‑shopu, a tím neustále zdokonalovat celé své řešení podle aktuálních potřeb klienta, technologických trendů a situace na trhu. E-shopy Inveo ročně přesahují půlmiliardového obratu. Inveo je také provozovatelem platformy MailForce, přes kterou je měsíčně odesláno přes 120 milionů e-mailů.




Připravili: Pavel Gregor, Michal Menšík
PC-politika.cz


{lang: 'cs'}

Kvido 25.05.2015 23:02 517 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře nebyly zveřejněny.

Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
Stránka bola aktualizovaná na 9.03.00
v Obecná diskuse
17 0 RobiNN
16-02-2019 13:24
FAQ
v PHP-Fusion 9
368 4 Balin50
12-02-2019 09:55
Vlastný panel - editacia
v Administrace obsahu
135 0 Balin50
12-02-2019 09:52
Zoznam členov
v PHP-Fusion 9
364 3 RobiNN
11-02-2019 23:05
Fórum - nové vlákno
v Administrace obsahu
169 1 RobiNN
11-02-2019 23:00
Panely
v PHP-Fusion 9
294 6 RobiNN
10-02-2019 20:27
Tvorba obsahu - Vlastní stránka
v PHP-Fusion 9
412 8 RobiNN
10-02-2019 20:23