PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný

Technologie

Siemens dodá regionální expresní elektrické jednotky pro projekt Rhein-Ruhr Express

Městská aglomerace Porýní-Porúří zadala společnosti Siemens rekordní zakázku. Územně samosprávné celky zapojené do realizace nové koncepce železniční dopravy Rhein-Ruhr Express (RRX) pověřily společnost Siemens dodávkou 82 čtyřvozových elektrických trakčních jednotek Desiro HC a to včetně zajišťování údržby po dobu 32 let. Vzhledem k celkové hodnotě zakázky přesahující 1,7 miliardy eur se jedná o největší zakázku v oblasti regionální železniční dopravy, kterou kdy společnost Siemens v Německu získala.


Městská aglomerace Porýní-Porúří zadala společnosti Siemens rekordní zakázku. Územně samosprávné celky zapojené do realizace nové koncepce železniční dopravy Rhein-Ruhr Express (RRX) pověřily společnost Siemens dodávkou 82 čtyřvozových elektrických trakčních jednotek Desiro HC a to včetně zajišťování údržby po dobu 32 let. Vzhledem k celkové hodnotě zakázky přesahující 1,7 miliardy eur se jedná o největší zakázku v oblasti regionální železniční dopravy, kterou kdy společnost Siemens v Německu získala.

„Je to obrovský úspěch pro společnosti Siemens v oblasti železniční dopravy. Projekt zajistí stávající a vytvoří nová pracovní místa pro pracovníky v Severním Porýní-Vestfálsku. Náš ultramoderní vlak je dobrou zprávou pro miliony dojíždějících, kteří se přepravují v oblasti Porýní a Porúří v nejhustěji osídlené oblasti Německa,“ uvedl Jochen Eickholt, generální ředitel divize Mobility společnosti Siemens. Kombinací jednopodlažních čelních trakčních vozů s plným využitím půdorysné plochy pro cestující a dvoupodlažních vložených vozů vzniká vozidlo s velmi vysokou nabídkou míst pro cestující. Roman Kokšal z české dopravní divize Siemens doplňuje: „Rodina vozidel Desiro, která je i v České republice cestujícím dobře známá, bude díky tomuto projektu obohacena o další atraktivní vysokokapacitní vozidlo. Je vhodné zejména pro důležité příměstské tratě, na kterých trvale narůstá počet cestujících. Tento projekt je zajímavý také pro náš tým odborníků v konstrukčním a vývojovém centru, které sídlí v Praze a Ostravě. Vysoce kvalifikovaný český tým spolupracuje na konstrukčních návrzích v oblasti hrubé stavby vozové skříně, interiéru, systému řízení vozidla a na vybraných klíčových komponentech, jakými jsou dveřní systémy, klimatizace a sanitární systémy.“

Společnost nová vozidla nejenom dodá, ale po dobu 32 let bude provádět i jejich údržbu. Pro německý železniční průmysl se jedná o historicky první zakázku na poskytování servisu v takovémto rozsahu. K zajišťování údržby vybuduje společnost Siemens technické zázemí v Dortmundu-Evingu, kde bude možné provádět servis až u čtyř vlaků současně a kde bude ve vícesměnném provozu pracovat zhruba 100 nových odborných pracovníků. Plány na výstavbu zařízení počítají s depem, specializovanými dílnami, venkovní myčkou a odstavnými kolejemi o kapacitě až deset souprav. V konečném součtu investuje společnost Siemens do technického zázemí ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko zhruba 150 milionů eur.

Projekt RRX, o němž se hovoří v superlativech jakožto o „projektu století realizovaném v daném regionu“, pomůže po zahájení dodávek vozidel v roce 2018 ulevit neustále se zostřující dopravní situaci v oblasti Porýní a Porúří. Tento region je jednou z největších velkoměstských oblastí v Evropě s celkovým počtem obyvatel odpovídajícím zhruba deseti milionům a velkým počtem přepravních tras. Zejména funkčnost klíčové trasy mezi Kolínem nad Rýnem a Dortmundem je již léta silně vyhrocena v důsledku přetíženosti souběhem regionální dopravy a dálkových železničních spojů.

Díky optimalizovanému rozšíření železniční sítě a potenciálnímu přesunu dopravy ze silnic na železnici se očekává, že realizace projektu RRX ušetří každý pracovní den několik tisíc jízd autem. Dle časového harmonogramu mají první vlaky v rámci projektu RRX zahájit provoz do konce roku 2018 a budou v daném regionu provozovány při rychlostech dosahujících až 160 kilometrů za hodinu. Plánuje se, že po dokončení projektu železniční infrastruktury budou vlaky provozovány ve čtvrthodinovém intervalu.


Zakázka, kterou společnost Siemens získala, zahrnuje nově vyvinuté vysokokapacitní jednotky z osvědčené řady Desiro. Elektrická trakční jednotka se skládá ze čtyř vozů s kapacitou 400 míst k sezení a bude dlouhá 105 metrů. Je pozoruhodná promyšlenou kombinací jednopodlažních a dvoupodlažních vozů. Čelní trakční vozy jsou jednopodlažní s elektrickou výzbrojí umístěnou na střeše, což umožňuje plně využit podlahovou plochu pro cestující. Vložené netrakční vozy jsou dvoupodlažní, rovněž s velkou nabídkou přepravních prostor. V provozu budou dvě čtyřvozové jednotky spojeny do osmivozové soupravy regionálního expresního vlaku s kapacitou 800 míst k sezení. Trakční jednotky z rodiny Desiro jsou již provozovány například v Německu, Belgii, Velké Británii, Rusku, Švýcarsku a Thajsku a brzy se k nim přidá i Rakousko.




Připravil: rjancar
PC-politika.cz



26.05.2015 20:00 307 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
Novinky - video
v Administrace obsahu
172 8 Kvido
18-10-2018 17:17
Instalace na Ubuntu serveru
v PHP-Fusion 9.0
174 8 grootcz
11-10-2018 19:27
PHP 7 čeština
v PHP-Fusion 7
250 1 Kvido
28-09-2018 13:46
Vývoj - ako pokračuje
v PHP-Fusion 9.0.3
275 2 RobiNN
23-09-2018 13:37
FAQ chyba
v Administrace obsahu
204 1 RobiNN
23-09-2018 13:35
Blogs na HP [Vyřešeno]
v PHP-Fusion 9.0
256 2 Kvido
15-09-2018 17:12
Tenisový portál [Vyřešeno]
v Obecná diskuse
366 3 jany
08-09-2018 08:06
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Shoutbox
Chcete-li odeslat zprávu, musíte se přihlásit.
Nebyly odeslány žádné zprávy.
Nejčtenější blogy