PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
GitHub
Přidejte kódy
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný
Demo
Testovat PHP-Fusion

Technologie

Nová šelma železnice - dálkový vlak Interpanter

Nejnovější elektrická souprava InterPanter ze Škody Vagonka byla dnes slavnostně pokřtěna na zkušebním okruhu ve Velimi. České dráhy si v loňském roce objednaly celkem 14 těchto moderních vlaků určených pro meziregionální a dálkovou dopravu –deset pětivozových a čtyři třívozové elektrické jednotky.

Nejnovější elektrická souprava InterPanter ze Škody Vagonka byla dnes slavnostně pokřtěna na zkušebním okruhu ve Velimi. České dráhy si v loňském roce objednaly celkem 14 těchto moderních vlaků určených pro meziregionální a dálkovou dopravu –deset pětivozových a čtyři třívozové elektrické jednotky.

„Zákazníci dnes od železnice očekávají komfortní a rychlé cestování. Vlaky musí být bezbariérové, klimatizované, cestující chce mít možnost dobíjet svůj notebook nebo jinou elektroniku během cesty, chce být připojen přes wifi k internetu, očekává rychlé a komplexní informace o jízdě vlaku a přirozeně také spoléhá na vysokou bezpečnost železniční dopravy. Na stovkách regionálních i dálkových spojů již takovou úroveň cestování České dráhy nabízejí a díky novým jednotkám InterPanter ho teď poskytneme i cestujícím na dalších dvou rychlíkových linkách," říká Pavel Krtek, generální ředitel a předseda představenstva Českých drah.

„Jsem potěšen, že se nám podařilo kompletně vyvinout a vyrobit další český vlak. Po soupravách CityElefant a RegioPanter bude již brzy vozit cestující také nový moderní vlak InterPanter. Navazujeme tak na dlouholetou výrobu elektrických jednotek, které jezdí nejen u nás v České republice, ale i v Litvě, Ukrajině, Slovensku a už brzy i v Německu,“ doplňujeTomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation.

Vozidla navazují na osvědčené řešení jednopodlažních souprav RegioPanter pro regionální dopravu. Základní rozměry a barevné řešení obou typů souprav je shodné, odlišující se však zejména technickým řešením, počtem vstupních dveří a rovněž interiér je uzpůsoben pohodlnému cestování na větší vzdálenosti.

Jednotky jsou určeny pro elektrifikované tratě s trakčním napětím 25 kV, 50 Hz a 3 kV pro maximální rychlost 160 km/h. Skříň je lehké integrální stavby z velkoplošných hliníkových profilů. Oproti klasickým „železným“ skříním tak dochází ke snížení hmotnosti vozidla a současně k prodloužení jeho životnosti. Rychlý nástup a výstup cestujících umožňují široké dvoukřídlé vstupní dveře.

Vlaky mají komfortní, příjemný a plně klimatizovaný interiér, bezbariérové toalety a také zásuvky s napětím 230 V a samozřejmě Wi-Fi. Jednotky jsou vybaveny rezervačním systémem pro sedadla, která jsou polstrovaná a polohovatelná. V soupravách jsou navíc oddělené oddíly pro cestující s dětmi do 10 let, prostory pro uložení jízdních kol, kočárků a dalších objemných zavazadel nebo moderní akustický a audiovizuální systém.Jednotka je také uzpůsobena pro bezbariérovou přepravu.

Nový vlak získal svůj název InterPanter ze soutěže, kterou organizovaly České dráhy spolu se Škodou Transportation. Dorazilo celkem 5 097 originálních návrhů. Autor vítězného návrhu dnes převzal od Českých drah In Kartu s aplikací IN 100 na jeden rok v ceně 19 990 Kč. Národní dopravce ocenil i dalších devět nejzajímavějších návrhů.




Připravil: rjancar
PC-politika.cz

Zdroj: Internet

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
obrázky v news
v PHP - Fusion 9.0.3
34 1 RobiNN
23-05-2018 21:03
Gist
v Administrace obsahu
72 2 Kvido
19-05-2018 07:12
Token
v PHP - Fusion 9.0.3
83 2 Balin50
18-05-2018 12:52
Chyba - DatabaseSetup.inc
v PHP - Fusion 9.0.3
66 3 RobiNN
17-05-2018 17:46
tagy vo fóre
v PHP - Fusion 9.0.3
53 0 Balin50
16-05-2018 19:42
Code v news [Vyřešeno]
v PHP - Fusion 9.0.3
95 5 RobiNN
16-05-2018 18:52