Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.03.00
Překlad CZ/SK
Pravidelně aktualizovaný
Demo
Testovat PHP-Fusion

Novinky

Dopravní podnik připravuje dlouhodobé testování elektrobusu

V rámci společného projektu Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP), společnosti SOR Libchavy s.r.o. a Cegelec a.s. probíhají přípravy na dlouhodobý ověřovací provoz elektrobusu SOR EBN 11. Zkoušky nabíjecí infrastruktury budou zahájeny ode dneška, testovací provoz bez cestujících je předpokládán od poloviny července a nasazení do pravidelného provozu s cestujícími je plánováno od září. Projekt navazuje na předchozí zkušenosti s nasazením menších elektrobusů.

V rámci společného projektu Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP), společnosti SOR Libchavy s.r.o. a Cegelec a.s. probíhají přípravy na dlouhodobý ověřovací provoz elektrobusu SOR EBN 11. Zkoušky nabíjecí infrastruktury budou zahájeny ode dneška, testovací provoz bez cestujících je předpokládán od poloviny července a nasazení do pravidelného provozu s cestujícími je plánováno od září. Projekt navazuje na předchozí zkušenosti s nasazením menších elektrobusů.

Praha testováním dalšího elektrobusu jasně deklaruje svůj dlouhodobý cíl, a to odlehčit městu po dopravní stránce a postupně zavádět ekologický způsob dopravy na vybraných linkách. Cílem je ověřit provozní, technické a ekonomické parametry vozidla, které je z hlediska obsaditelnosti již srovnatelné se standardními dvanáctimetrovými autobusy. Důležitým požadovaným parametrem je plně elektrický systém vytápění vozidla, který zajistí zcela nulové emise v místě provozu.

„Dnes je již vcelku evidentní, že elektromobilita je budoucností dopravy a to i veřejné. Praha chce být moderní metropolí se špičkovou veřejnou dopravou, proto nesmíme zaspat. Elektrobusy jsou velmi šetrné k životnímu prostředí a věřím, že se v příštích letech stanou stabilní součástí pražské MHD. Samozřejmě je ale nutné otestovat i ekonomická a další hlediska, k čemuž poslouží i tento zkušební provoz,“ řekl náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Pro zajištění potřebného denního dojezdu bude elektrobus nabíjen nejen v noci, ale také během provozních přestávek v obratišti Želivského. Průběžné denní nabíjení bude probíhat pomocí dvoupólového pantografového sběrače na střeše vozidla z krátkého úseku speciálně vybudované trolejbusové troleje. Nabíjecí úsek bude napájen z přilehlé sekce tramvajové sítě a bude zabezpečen pomocí stacionárního galvanického oddělovacího zařízení.

Snižování emisí autobusové dopravy je jedním z klíčových strategických cílů DPP a projekt dlouhodobého testování bezemisního elektrobusu standardní velikosti je důležitou inciativou k jeho naplňování. Ověřovací provoz se předpokládá v trvání jednoho roku, přičemž užívání vozidla bude poté možné případně prodloužit.

Společnost SOR Libchavy, s.r.o. se zabývá vývojem a výrobou elektrobusů již od roku 2010. Do dnešního dne bylo vyrobeno a uvedeno do provozu 17 ks elektrobusů. Ve výrobním programu společnosti jsou aktuálně tři verze vozidel na bateriový pohon v délkách 8 – 11 m.

Prototyp vozidla SOR EBN 11 se poprvé představil na výstavách v německém Hannoveru a polských Kielcích. Premiérou pro českou veřejnost byla výstava CzechBus, která se konala v listopadu 2014. Touto prodlouženou verzí městského elektrobusu vychází společnost SOR Libchavy, s.r.o. vstříc aktuální poptávce dopravních podniků zajišťujících veřejnou přepravu osob po vozidlech na bateriový pohon srovnatelných s běžným 12 m vozidlem na naftový pohon.

Jedná se o bezemisní jedenáctimetrové nízkopodlažní dvounápravové třídveřové vozidlo vybavené elektrickým topením a dvěma klimatizačními jednotkami, které jsou určeny pro zvýšení cestovního komfortu řidiče i cestujících. Motor o výkonu 120kW a baterie s kapacitou 172 kWh zajišťují základní dojezd elektrobusu podle náročnosti provozu v rozsahu 120 – 150 km. Dodavatelem elektrovýzbroje pro elektrobusy SOR typové řady EBN je společnost Cegelec, a.s.

V tomto vozidle jsou použity lithium-iontové baterie, jejichž nabíjení bude prováděno v nočních hodinách v areálu garáže Hostivař v řádu několika (5 až 7) hodin. Nově je dále na tomto vozidle aplikováno rychlonabíjení pomocí dvoupólového pantografu využívající napájení z tramvajové sítě (doba nabíjení plně vybité baterie cca 1 hodina), které zajistí požadované prodloužení denního dojezdu elektrobusu minimálně na 260 km. Celková obsaditelnost vozidla je 93 cestujících (z toho 23 + 6 míst je určeno pro sedící), čímž je srovnatelný s klasickým autobusem MHD. Maximální rychlost vozidla je 80 km/hod.



Připravil: rjancar
PC-politika.cz

Zdroj: Internet

!function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0],p=/^http:/.test(d.location)?'http':'https';if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=p+'://platform.twitter.com/widgets.js';fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document, 'script', 'twitter-wjs');
Kvido 25.06.2015 13:44 316 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře nebyly zveřejněny.

Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
Banner
v Administrace obsahu
10 0 Balin50
21-03-2019 11:31
Ako skryt welcome spravu pre prihlasenych
v Pomoc
38 2 jany
19-03-2019 22:06
Užívatelské polia
v PHP-Fusion 9
311 19 Balin50
19-03-2019 18:00
Vlastné stránky
v PHP-Fusion 9
82 3 Balin50
18-03-2019 21:15
Tvorba Theme - ( Bootstrap )
v PHP-Fusion 9
133 5 RobiNN
17-03-2019 21:45
Chyba databáze
v PHP-Fusion 8
4070 12 RobiNN
14-03-2019 12:29
SEO ako to funguje
v PHP-Fusion 9
366 2 Balin50
10-03-2019 08:44