PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
GitHub
Přidejte kódy
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný
Demo
Testovat PHP-Fusion

Technologie

iBillboard: růst RTB překonal odhady, v roce 2015 přesáhne 100 %

Český trh s RTB (Real Time Bidding) roste překvapivě vysokým tempem. Ze statistik společnosti iBillboard vychází, že růst tohoto trhu v roce 2015 přesáhne 100 %. Potvrzuje se tedy celosvětový trend rychlého růstu a stoupajícího významu programatického nákupu reklamy.

Český trh s RTB (Real Time Bidding) roste překvapivě vysokým tempem. Ze statistik společnosti iBillboard vychází, že růst tohoto trhu v roce 2015 přesáhne 100 %. Potvrzuje se tedy celosvětový trend rychlého růstu a stoupajícího významu programatického nákupu reklamy.

Dynamika růstu v RTB je opravdu vysoká. Na konci roku 2014 jsem meziroční růst odhadoval na 35 %. Můj odhad byl pesimistický, protože na konci června 2015 dosáhne iBillboard celkového obratu v RTB za rok 2014,” říká k aktuálním statistikám Tomáš Horák, obchodní ředitel iBillboard. Pro společnost iBillboard je pozitivní, že tohoto vyššího obratu dosáhla na velmi podobném portfoliu jako v minulém roce.

Zajímavý je růst tzv. “fill-rate”, tedy úspěšnosti prodejů reklamního prostoru na jednotlivých stránkách nakladatelů pomocí RTB. U webů, kde RTB soutěží s jinými formáty prodeje se průměrná fill-rate pohybuje kolem 20 %.

“Je to skvělý výsledek, protože je nezbytné si uvědomit, že máte-li spojen prostor klasického inzertního systému, například prostřednictvím našeho řešení iBILLBOARD AdServer, a RTB v jednom systému, pak je vyprodanost z RTB kanálu přímo ovlivňována tím, jaké kampaně jdou přes klasický systém a jaké peníze přináší provozovateli v kombinaci s tím, jak má nastaveny obchodní cíle těchto přímých kampaní. Jednoduše řečeno, je-li kampaň v AdServeru v danou chvíli výhodnější anebo je nezbytné ji upřednostnit, RTB zdroj se nevyužije,” doplňuje Tomáš Horák. Tam, kde je iBILLBOARD RTB nasazen jako samostatná technologie (bez AdServeru), je ukazatel fill-rate většinou mezi 50 až 100 %, ale upozorňuji na skutečnost, že takto odděleně prodaný prostor často nevede k nejlepšímu možnému výdělku pro majitele prostoru.

V roce 2014 zadavatelé investovali do internetové reklamy 14,6 miliardy korun (10% růst oproti roku předchozímu), RTB reklama na tom měla podíl zhruba 90 milionů korun. SPIR pro rok 2015 předpovídá růst podílu na 135 milionů korun, přičemž v tomto roce by se v Česku mělo v internetové reklamě celkem protočit 16,5 miliardy korun. Odhady obratu v RTB reklamě jsou přitom v reálných (net net) cenách, v ostatních kategoriích jde o ceníkové ceny (gross).




Připravil: rjancar
PC-politika.cz
Zdroj: Internet



06.07.2015 00:03 270 0 komentářů 0 mimo 0 hodnocení

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
chyba menu v paneli
v PHP - Fusion 9.0.3
26 1 Kvido
26-05-2018 17:53
obrázky v news
v PHP - Fusion 9.0.3
69 2 Balin50
24-05-2018 13:40
Gist
v Administrace obsahu
90 2 Kvido
19-05-2018 07:12
Token
v PHP - Fusion 9.0.3
100 2 Balin50
18-05-2018 12:52
Chyba - DatabaseSetup.inc
v PHP - Fusion 9.0.3
79 3 RobiNN
17-05-2018 17:46
tagy vo fóre
v PHP - Fusion 9.0.3
63 0 Balin50
16-05-2018 19:42