Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.03.00
Překlad
Pravidelně aktualizovaný
Demo
Testovat PHP-Fusion

Novinky

JŘ 2016: Podle prvního návrhu vlaky ČD zrychlí

České dráhy budou provozovat v roce 2016 rychlejší spoje. Vyplývá to z prvního návrhu Jízdního řádu 2016, který dopravcům a objednavatelům veřejné dopravy předala SŽDC. Příprava JŘ 2016 je v plném proudu a první návrh je pracovní materiál, ve kterém ještě dojde do konečné zářijové uzávěrky k některým úpravám a změnám.

České dráhy budou provozovat v roce 2016 rychlejší spoje. Vyplývá to z prvního návrhu Jízdního řádu 2016, který dopravcům a objednavatelům veřejné dopravy předala SŽDC. Příprava JŘ 2016 je v plném proudu a první návrh je pracovní materiál, ve kterém ještě dojde do konečné zářijové uzávěrky k některým úpravám a změnám.

Podle aktuálního návrhu jízdních řádů by měly vlaky Českých drah citelně zrychlit na úsecích, kde budou dokončeny další koridorové stavby. Nejvýraznější zkrácení cestovních časů čeká spoje z Moravy a z východních Čech do Prahy, resp. v opačném směru, které používají 1. koridor. U některých spojů to může být až o 10 minut. To se týká také mezistátních vlaků do Vídně, Bratislavy nebo Budapešti. Cestování ze Zlína nebo Olomouce do Prahy by se mohlo zrychlit přibližně o 8 minut, z Prahy do Brna pak o 7 minut na přibližně 2 a půl hodiny. Rychleji pojedou i vlaky mezi Prahou a Českými Budějovicemi (úspora cca 8 až 12 minut) nebo po Podkrušnohorské magistrále mezi Chebem a Ústím nad Labem (úspora okolo 5 minut). S delším cestováním však budou muset počítat cestující do/ze Žiliny přes Horní Lideč, ale pouze na slovenském území. Dojde tam k prodloužení jízdních dob kvůli modernizaci tratě mezi Púchovem a Žilinou. Naopak spojení Žiliny a Prahy přes Ostravsko se opět o několik minut zrychlí.
Díky těmto zkrácením cestovních časů bude vlak na dalších relacích srovnatelně rychlý, na některých mezistátních linkách pak i výrazně rychlejší, oproti nejrychlejším autobusovým spojům provozovaným v letošním roce. Na rozdíl od autobusů, které často vyjíždějí z autobusových nádraží v okrajových částech Prahy, však vlakové spoje zajíždějí přímo do centra na hlavní nádraží, které leží v docházkové vzdálenosti od Václavského náměstí.
Jízdní řády dálkových vlaků budou i v roce 2016 stabilní. Na většině tratí zůstává pravidelný hodinový nebo dvouhodinový interval mezi spoji. Přesto několik novinek bude zavedeno. Ve vnitrostátní dopravě se plánuje například provoz pátečního odpoledního posilového vlaku Praha – Opava, který se bude vracet zpět do Prahy v neděli odpoledne.
Jednou z výraznějších změn v dálkové mezistátní dopravě bude rozdělení ramen vlaků EuroCity Praha – Berlín – Hamburk a Praha – Brno – Bratislava – Budapešť. Zachován bude pouze jediný přímý vlak Hungaria Budapešť – Hamburk. U ostatních spojů bude zajištěn přestup v Praze hlavním nádraží. Na rameni Praha – Hamburk bude jeden vlak prodloužen až do / z Kielu.
Druhou větší změnou v dálkové dopravě je rozšíření počtu vlaků do Polska ze současných tří párů na dvojnásobek. Do Varšavy mají jet nové přímé vlaky EuroCity Comeniues z Ostravy, Porta Moravica z Prahy přes Pardubice a Olomouc a Varsovia z Budapešti a Bratislavy přes Břeclav a Přerov.
V regionální dopravě by měla být posílena například doprava v aglomeraci hlavního města Prahy. Ve špičkách pracovních dní se má díky prodloužení spojů linky S7 zkrátit interval vlaků mezi Prahou a Českým Brodem a některé spoje linky S 9 budou prodlouženy až do Lysé nad Labem.

Příklady zrychlení dopravy podle prvního návrhu jízdního řádu

Relace JŘ 2016 (návrh)* JŘ 2015 JŘ 2005
Praha – Brno 2 h 30 min. 2 h 37 min. 2 h 41 min
Praha – Bratislava 3 h 58 min. 4 h 08 min. 4 h 18 min.
Praha – Budapešť 6 h 43 min. 6 h 53 min. 7 h 05 min.
Praha – Vídeň 3 h 59 min. 4 h 10 min. 4 h 28 min.
České Budějovice – Praha 2 h 23 min. 2 h 33 min. 2 h 37 min.
Cheb – Ústí nad Labem 2 h 40 min. 2 h 49 min. 3 h 28 min.
Porovnání vlaků srovnatelné kategorie a počtu zastavení.
* Údaje podle návrhu jízdního řádu, konečné cestovní časy v JŘ 2016 mohou být ještě upraveny




Připravil: rjancar
PC-politika.cz
Zdroj: Internet


{lang: 'cs'}


Kvido 17.08.2015 06:43 354 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře nebyly zveřejněny.

Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
instalace phpMyadmin for Windows 10
v PHP-Fusion 9
21 1 RobiNN
21-02-2019 11:05
Vstup z jiného PC
v Obecná diskuse
64 2 Kvido
20-02-2019 09:51
Video addon questions
v Infuze, panely, vzhledy
1386 8 zizub
18-02-2019 09:24
Fórum - reputacia
v PHP-Fusion 9
121 1 Balin50
17-02-2019 17:26
Stránka bola aktualizovaná na 9.03.00
v Obecná diskuse
129 0 RobiNN
16-02-2019 13:24
FAQ
v PHP-Fusion 9
463 4 Balin50
12-02-2019 09:55
Vlastný panel - editacia
v Administrace obsahu
223 0 Balin50
12-02-2019 09:52
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.