Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.03.00
Překlad CZ/SK
Pravidelně aktualizovaný
Demo
Testovat PHP-Fusion

Novinky

Celková cena stavby prodlouženého úseku linky metra A nedosáhla 20 miliard Kč

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uvádí na pravou míru informace, které se objevily v tiskové zprávě NKÚ v souvislosti s provedeným šetřením v DPP v období říjen 2014 – duben 2015. DPP chce především upřesnit informace ohledně čerpání dotací z Evropské unie a celkových nákladů na výstavbu, které se pohybovaly pod hranicí 20 miliard Kč.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uvádí na pravou míru informace, které se objevily v tiskové zprávě NKÚ v souvislosti s provedeným šetřením v DPP v období říjen 2014 – duben 2015. DPP chce především upřesnit informace ohledně čerpání dotací z Evropské unie a celkových nákladů na výstavbu, které se pohybovaly pod hranicí 20 miliard Kč.

V tiskové zprávě NKÚ uváděné 3,1 mld. Kč z evropských fondů má již DPP na svých účtech. Další žádosti o dotace jsou připraveny a DPP předpokládá, že bez problémů dosáhne na celou v textu uváděnou dotaci 7,4 mld. Kč. Dosažení finální ceny je výsledkem několikastupňových kontrolních mechanismů, které byly v průběhu stavby nastaveny s cílem minimalizace celkových nákladů a bezproblémovosti čerpání evropských dotací. Celý kontrolní mechanismus byl i hlavním důvodem pro určité zpoždění ve vyplácení Evropských dotací. Celkové náklady stavby se pohybují ještě před finálním uzavřením celé investiční akce pod 20 mld. Kč (bez DPH). Tedy ani 22,6 mld. Kč či dokonce 27,1 mld. Kč, které jsou již skutečně mimo skutečnost – mimo realitu.

„O provedení kontroly rozhodl NKÚ asi rok před jejím zahájením a ze strany DPP byl upozorněn, že v době jejího plánovaného zahájení ještě nebude stavba dokončena a tudíž nebudou vyplaceny všechny prostředky z fondů Evropské unie. I tak jsme inspektorům NKÚ poskytli veškeré požadované informace a maximálně jsme s nimi během prováděného šetření spolupracovali. Kontrola trvala celých sedm měsíců, je tedy s podivem závěrečné konstatování, že prakticky nebylo co kontrolovat,“ řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Kontrola NKÚ v Dopravním podniku hl. m. Prahy probíhala za maximální součinnosti všech odpovědných pracovníků včetně generálního ředitele, kteří kontrolorům poskytli veškeré požadované dokumenty. Tato spolupráce byla velmi kladně hodnocena při závěrečném setkání mezi generálním ředitelem DPP Jaroslavem Ďurišem a vedoucím prováděné kontroly NKÚ. Fakt, že současné znění zákona o NKÚ se nevztahuje na kontrolní působnost v celé řadě segmentů, které by měly být předmětem komplexní kontroly, je zcela mimo kompetenci DPP a tato skutečnost nemůže být interpretována jako sebemenší pochybení ze strany DPP.




Připravil: rjancar
PC-politika.cz
Zdroj: Internet


{lang: 'cs'}


Kvido 20.08.2015 06:35 182 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře nebyly zveřejněny.

Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
Banner
v Administrace obsahu
60 0 Balin50
21-03-2019 11:31
Ako skryt welcome spravu pre prihlasenych
v Pomoc
79 2 jany
19-03-2019 22:06
Užívatelské polia
v PHP-Fusion 9
357 19 Balin50
19-03-2019 18:00
Vlastné stránky
v PHP-Fusion 9
129 3 Balin50
18-03-2019 21:15
Tvorba Theme - ( Bootstrap )
v PHP-Fusion 9
177 5 RobiNN
17-03-2019 21:45
Chyba databáze
v PHP-Fusion 8
4138 12 RobiNN
14-03-2019 12:29
SEO ako to funguje
v PHP-Fusion 9
422 2 Balin50
10-03-2019 08:44