PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
GitHub
Přidejte kódy
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný
Demo
Testovat PHP-Fusion

Technologie

Celková cena stavby prodlouženého úseku linky metra A nedosáhla 20 miliard Kč

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uvádí na pravou míru informace, které se objevily v tiskové zprávě NKÚ v souvislosti s provedeným šetřením v DPP v období říjen 2014 – duben 2015. DPP chce především upřesnit informace ohledně čerpání dotací z Evropské unie a celkových nákladů na výstavbu, které se pohybovaly pod hranicí 20 miliard Kč.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uvádí na pravou míru informace, které se objevily v tiskové zprávě NKÚ v souvislosti s provedeným šetřením v DPP v období říjen 2014 – duben 2015. DPP chce především upřesnit informace ohledně čerpání dotací z Evropské unie a celkových nákladů na výstavbu, které se pohybovaly pod hranicí 20 miliard Kč.

V tiskové zprávě NKÚ uváděné 3,1 mld. Kč z evropských fondů má již DPP na svých účtech. Další žádosti o dotace jsou připraveny a DPP předpokládá, že bez problémů dosáhne na celou v textu uváděnou dotaci 7,4 mld. Kč. Dosažení finální ceny je výsledkem několikastupňových kontrolních mechanismů, které byly v průběhu stavby nastaveny s cílem minimalizace celkových nákladů a bezproblémovosti čerpání evropských dotací. Celý kontrolní mechanismus byl i hlavním důvodem pro určité zpoždění ve vyplácení Evropských dotací. Celkové náklady stavby se pohybují ještě před finálním uzavřením celé investiční akce pod 20 mld. Kč (bez DPH). Tedy ani 22,6 mld. Kč či dokonce 27,1 mld. Kč, které jsou již skutečně mimo skutečnost – mimo realitu.

„O provedení kontroly rozhodl NKÚ asi rok před jejím zahájením a ze strany DPP byl upozorněn, že v době jejího plánovaného zahájení ještě nebude stavba dokončena a tudíž nebudou vyplaceny všechny prostředky z fondů Evropské unie. I tak jsme inspektorům NKÚ poskytli veškeré požadované informace a maximálně jsme s nimi během prováděného šetření spolupracovali. Kontrola trvala celých sedm měsíců, je tedy s podivem závěrečné konstatování, že prakticky nebylo co kontrolovat,“ řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Kontrola NKÚ v Dopravním podniku hl. m. Prahy probíhala za maximální součinnosti všech odpovědných pracovníků včetně generálního ředitele, kteří kontrolorům poskytli veškeré požadované dokumenty. Tato spolupráce byla velmi kladně hodnocena při závěrečném setkání mezi generálním ředitelem DPP Jaroslavem Ďurišem a vedoucím prováděné kontroly NKÚ. Fakt, že současné znění zákona o NKÚ se nevztahuje na kontrolní působnost v celé řadě segmentů, které by měly být předmětem komplexní kontroly, je zcela mimo kompetenci DPP a tato skutečnost nemůže být interpretována jako sebemenší pochybení ze strany DPP.




Připravil: rjancar
PC-politika.cz
Zdroj: Internet



20.08.2015 07:35 146 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Host
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
Užívatelia a priatelstvo
v PHP - Fusion 9.0.3
7 0 Balin50
19-06-2018 15:23
Preklad
v PHP - Fusion 9.0.3
19 0 Balin50
18-06-2018 17:05
Aktualizace na novou verzi
v PHP - Fusion 9.0.3
117 9 Kvido
18-06-2018 07:14
chyba token.php
v PHP - Fusion 9.0.3
20 0 Balin50
17-06-2018 13:34
FAQ ako také [Vyřešeno]
v PHP - Fusion 9.0.3
115 1 Kvido
10-06-2018 14:00
Vymazanie FAQ [Vyřešno]
v PHP - Fusion 9.0.3
123 1 Kvido
08-06-2018 12:38