Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.03.00
Překlad CZ/SK
Pravidelně aktualizovaný
Demo
Testovat PHP-Fusion

Novinky

Vliv teplého počasí na e-mailový marketing

Míru otevření a prokliků u e-mailingových kampaní ovlivňuje celá řada faktorů. Platforma MailForce se zaměřila na jeden z nich, kterým je počasí. Svým klientům tak nyní kvalifikovaně pomáhá s tím, kdy mají jaké kampaně posílat. Jaký vliv na úspěšnost e-mailingových kampaní má tedy počasí?

Míra otevření a prokliků u cílených newsletterů roste o desítky procent

Míru otevření a prokliků u e-mailingových kampaní ovlivňuje celá řada faktorů. Platforma MailForce se zaměřila na jeden z nich, kterým je počasí. Svým klientům tak nyní kvalifikovaně pomáhá s tím, kdy mají jaké kampaně posílat. Jaký vliv na úspěšnost e-mailingových kampaní má tedy počasí?

Přímý marketing formou e-mailingových kampaní je důležitým nástrojem pro získání zájmu stávajících zákazníků, stejně jako upselling a cross-selling. Ovlivňuje ho řada faktorů, které mají dopad na úspěch e-mailové kampaně – den a čas odeslání, druh zařízení příjemce, volno a prodloužený víkend a významnou roli hraje i počasí.

Studie provedená analytiky platformy MailForce pro potřeby svých klientů se zabývá dopadem vlivu počasí na hromadné e-mailové kampaně. Analýza byla provedena na více než 37 milionech e-mailů směrovaných do B2B i B2C segmentu, a to na různých produktech a službách. Zjištění jsou jasná. Velkou roli hraje zaměření kampaně podle aktuálně panujícího počasí. Výsledky jsou fascinující. Zde jsou některá vybraná zjištění.

Emociální chování příjemců
Počasí významně ovlivňuje úspěch e-mailové kampaně pro řadu produktů a služeb – dokonce i ty, které zdánlivě s počasím nesouvisí. Bylo zjištěno, že během teplých a slunných dní jsou příjemci mnohem vnímavější k nákupu zboží, jakož i služeb spojených s přírodou, sportem, oddechem a volnem. To platí například pro pořízení stanů, grilovacího vybavení, jídla, ale i letního oblečení. Počasí tak může nastavit emociální chování spotřebitelů. Pozitivní výsledky byly zaznamenány i v případě špatného počasí. Zejména B2B kampaně za tohoto počasí zaznamenávají větší míru otevření. Zvyšuje se i zájem o zdravotnictví či servis automobilů. „Aby byly e-mailingové kampaně opravdu úspěšně, musí se přizpůsobovat řadě faktorů, počasí nevyjímaje. Z našeho zjištění vyplývá, že dobré vs. špatné počasí má až třetinový vliv na míru otevření newsletteru dle jeho zaměření. V případě prokliku se podepisuje více jak padesáti procenty a míra konverze může stoupnout až na hranici 85 %, řekl Jiří Vaško, vedoucí týmu platformy MailForce v Inveo, která zajišťuje rozesílání hromadných e-mailů.

Role jednotlivých dní v týdnu
Správné načasování odeslání e-mailingu je velmi důležité. Většina e-mailů je totiž adresáty otevřena bezprostředně po obdržení a s ubíhajícím časem míra klesá. Jaké je počasí se na míře prokliku podepisuje nejméně v pondělí. Naopak největší rozdíly právě v míře otevření najdeme v neděli. Oba ukazatele se potom nejvíce liší v pátek a naopak nejstabilnějším dnem – jak pro míru otevření, tak proklik – je čtvrtek.

Klíčová zjištění studie

Dobré počasí:
Míra otevření kampaní zaměřených na letní zboží a služby jako jsou například bazény, campingové vybavení či osvěžení v podobě alkoholických i nealkoholických nápojů se v případě dobrého počasí zvýšila z 19 % na 57 %. Míra prokliku se zvedla z 6 % na 21 %;
v horkém počasí kampaně spojené s letní kosmetikou, opalovacími a hydratačními krémy zaznamenaly míru otevření na úrovni 45 %, zatímco ve dnech s chladným počasím pouze 20 %. Míra prokliku se zvýšila na 46 %;
účinnost B2B kampaní se téměř zdvojnásobila, pokud bylo pod mrakem. Kampaně propagující služby a produkty související s podnikáním zaznamenaly nárůst z 12 %, pokud pršelo, na 24 %, když naopak svítilo.

Špatné počasí:
Špatné počasí má pozitivní vliv na zájem o nemovitosti. V jeho případě stoupne míra otevření takto zaměřených e-mailingů na 8 %. V případě hezkého počasí to je 4 %; Míra prokliku je 18 %, respektive 6 %.
velmi dobře si vedou kampaně zaměřené na dovolenou, kdy za špatného počasí se míra prokliku zvedne na 41 %;
doprava je dalším odvětvím, které těží ze špatného počasí – prokliky z takto zaměřených kampaní zaznamenaly nárůst 32 %.

Co výsledky znamenají pro e-mailingový marketing
Výsledky studie ukázaly na to, že je velmi důležité se zaměřit na obsah a sdělení e-mailingové kampaně na základě počasí. Lidé chtějí pohlcující zážitek na základě toho, co se kolem nich děje. Jednoznačné zvýšení efektivity kampaní bylo zaznamenáno v případě zboží a služeb souvisejících s létem během horkého počasí. V této době je pravděpodobnost míry otevření příjemci dvakrát vyšší než za deštivého počasí, kdy mají úspěch kampaně spojené s většími investicemi – pronájmy, nákup nemovitosti, elektroniky či plánování různých úprav a oprav. „Větru ani dešti se poroučet nedá. Proto se vyplatí sledovat výhled počasí a tomu přizpůsobit plánování kampaní. Následně sledovat míru otevření kampaně, prokliku a procento konverzí a mít jasně stanovené cíle. Toto stejně jako další faktory hraje v naší platformě MailForce velkou roli a naši klienti si toho váží,“ řekl závěrem Jiří Vaško.


O společnosti Inveo
Inveo.cz s.r.o. je největším českým dodavatelem e-shopů na bázi podílu na zisku. Jeho služby využívají například společnosti Sparkys, Asko, Teta nebo Douglas. Svým klientům nabízí komplexní know-how a zároveň outsourcované marketingové aktivity, pomocí kterých dokáže proaktivně stimulovat prodeje a výkon daného e‑shopu, a tím neustále zdokonalovat celé své řešení podle aktuálních potřeb klienta, technologických trendů a situace na trhu. E-shopy Inveo ročně přesahují půlmiliardového obratu. Inveo je také provozovatelem platformy MailForce, přes kterou je měsíčně odesláno přes 120 milionů e-mailů.




Připravil: Pavel Gregor
PC-politika.cz
Zdroj: Internet


{lang: 'cs'}


Kvido 26.08.2015 23:02 262 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře nebyly zveřejněny.

Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
Lost password
v Administrace uživatelů
86 7 Balin50
25-03-2019 19:52
Banner
v Administrace obsahu
101 2 Balin50
25-03-2019 17:42
Ako skryt welcome spravu pre prihlasenych
v Pomoc
113 2 jany
19-03-2019 22:06
Užívatelské polia
v PHP-Fusion 9
398 19 Balin50
19-03-2019 18:00
Vlastné stránky
v PHP-Fusion 9
169 3 Balin50
18-03-2019 21:15
Tvorba Theme - ( Bootstrap )
v PHP-Fusion 9
215 5 RobiNN
17-03-2019 21:45
Chyba databáze
v PHP-Fusion 8
4182 12 RobiNN
14-03-2019 12:29
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Nejčtenější novinky