PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný

Technologie

Nové tramvaje Škoda ForCity Alfa

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) slavnostně představil nejnovější typ tramvaje Škoda ForCity Alfa. Tramvaje z dílen plzeňské Škody Transportation prošly úpravou designu, interiéru i několika technickými změnami, které zvyšují pohodlí při cestování. DPP do roku 2018 získá celkem 125 kusů tohoto typu vozidel.




Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) slavnostně představil nejnovější typ tramvaje Škoda ForCity Alfa. Tramvaje z dílen plzeňské Škody Transportation prošly úpravou designu, interiéru i několika technickými změnami, které zvyšují pohodlí při cestování. DPP do roku 2018 získá celkem 125 kusů tohoto typu vozidel.

Do prostoru vozidel, určeného pro cestující, je nově zavedena výkonná klimatizace a také wi-fi připojení na internet s moderní technologií LTE. Stávající dřevěné sedačky ve vozidlech potom nahradily oblíbené plastové.

„Jednou z mých priorit v pozici radního pro dopravu je motivovat Pražany, aby více využívali veřejnou dopravu na úkor individuální automobilové. Vedle zlevněného ročního jízdného je nutné, aby MHD nabízela cestujícím i další benefity, jako je rychlost, bezpečí a komfort přepravy. Modernizované tramvaje jsou v tomto směru jednoznačným krokem kupředu. Je však třeba i nadále tvrdě pracovat a přinášet byť i drobná vylepšení, po kterých cestující volají," řekl náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

„Zkvalitňování podmínek pro cestování MHD je dlouhodobou prioritou Dopravního podniku. Jsem velmi rád, že modernizované tramvaje díky jejich inovovanému interiéru a řadě nových vylepšení nabídnou Pražanům vyšší pohodlí. Zároveň věřím, že vnější barevné odlišení tramvaje přispěje k prevenci mimořádných událostí, zejména na přechodech. Myslím, že je to krok, kterým posouváme naše služby s ohledem na pohodlí a bezpečnost správným směrem,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Celé čelo vozidel dostalo nový design – pro rychlejší a levnější opravitelnost po nehodách došlo také ke snížení počtu plastových dílů. Výrazně upravena byla rovněž barevnost tramvají, horní pás vozu je stříbrný oproti stávajícímu tmavému provedení, bílá barva místo šedé je použita pod okny. Střední díl čela vozu a rám čelního okna je žlutooranžový. Nad předními reflektory je designový LED pásek.

„Základní znaky původního designu tramvaje 15T zůstávají zachovány včetně celkového prostorového uspořádání. Změna vizuální podoby se soustředila zejména do 3 oblastí – do vnější barevnosti, do nového tvaru čelní masky a do interiéru s novými plastovými sedadly a novým stropním podhledem, v důsledku čehož dochází k částečně odlišnému barevnému působení interiéru,“ doplňuje Patrik Kotas, autor designu tramvají.

„Jsem potěšen, že dnes můžeme představit první inovovanou tramvaj ForCity Alfa pro Prahu. Podařilo se nám využít naše znalosti nejen z předchozích dodávek těchto tramvají, ale zejména z našich exportních zakázek. Do Turecka jsme dodali 72 tramvají, z nichž část využívá unikátní bateriový pohon, do Maďarska 31 nízkopodlažních vozidel a v současnosti běží kontrakt na šedesát tramvají pro slovenskou metropoli Bratislavu. Několik nových typů tramvají se nám navíc podařilo představit i v Číně. Je to pro mě důkaz, že naše vozy jsou kvalitní a je o ně ve světě zájem a proto jsem rád, že pražské tramvaje nyní získávají několik zásadních vylepšení, které jistě ocení především cestující, včetně mě,“ říká Josef Bernard, člen dozorčí rady a spolumajitel společnosti Škoda Transportation.

Kromě úprav designu a interiéru tramvají bylo provedeno i několik technických změn. Velkou úpravou prošla mechanická brzda, která byla modernizována a odhlučněna, aby nedocházelo k nežádoucímu hluku při přejezdech přes kolejová křížení a jiné nerovnosti. Do kabiny řidiče pak byla vyvedena zásuvka 230V pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů. Odlehčené jsou nově také kryty podvozků. Úpravami prošel rovněž řídící software vozu, do kterého byly promítnuty dlouhodobé poznatky z náročného pražského provozu.

Vozy budou umístěny ve vozovně Motol a po 17. říjnu 2015 budou vypravovány zejména na páteřní lince č. 9 a na dalších linkách do Řep a na Barrandov, které jsou velmi využívané.

V letech 2017 a 2018 budou tyto vozy umístěny i do vozovny Žižkov, takže poté bude jimi páteřní linka č. 9 vybavená kompletně.






Připravil: rjancar
PC-politika.cz
Zdroj: Internet



27.08.2015 06:25 197 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
Vývoj - ako pokračuje
v PHP-Fusion 9.0.3
46 1 Kvido
18-09-2018 12:59
Blogs na HP [Vyřešeno]
v PHP-Fusion 9.0
69 2 Kvido
15-09-2018 17:12
Tenisový portál [Vyřešeno]
v Obecná diskuse
163 3 jany
08-09-2018 08:06
Prihlásenie [Vyřešeno]
v Administrace systému
145 7 Balin50
05-09-2018 15:36
FAQ formátovanie [Vyřešeno]
v Administrace obsahu
215 8 RobiNN
05-09-2018 15:09
Token [Vyřešeno]
v Administrace systému
157 1 RobiNN
05-09-2018 15:05
Vzhled [Vyřešeno]
v Infuze, panely, vzhledy
205 2 RobiNN
05-09-2018 14:57
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Shoutbox
Chcete-li odeslat zprávu, musíte se přihlásit.
Kvido
před 16 dny
Jj. Zbytečné moc ne, pač tu u jejich reg. e-mailem nepustím zahraniční, nejčastěji ru., com., org.
RobiNN
před 16 dny
Kvido spammerov musíš vymazať a zablokovať ich IP. Inak je to zbytočne.
Kvido
před 16 dny
Protože se ve Fóru objevilo několik SPAMů, je nyní registrace nových členů zapnuta přes e-mail a povolení hlavního administratora.
RobiNN
před 1 měsícem
4 témy sú v základnej inštalácii (na 4. téme robím) Ďalšie sú tu https://github.co...ion/Themes a tu https://github.co...ion-Themes
F
před 1 měsícem
Kdy bude více vzhledů, módů a všeho možného do php fusion 9? :-)