PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný

Technologie

Cestující vyzkoušejí modernizované vozy ze Škody

První zbrusu nový prototyp modernizovaného velkoprostorového vozu Českých drah z produkce podniku Pars nova v Šumperku, člena skupiny Škoda Transportation, si budou moci vyzkoušet cestující například ve spojích Úhlava, Egrensis a Křivoklát na trati Praha – Plzeň – Cheb. Zákazníci Českých drah v nich najdou příjemný klimatizovaný interiér, čalouněné sedačky, rozkládací stolky nebo elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky.


První zbrusu nový prototyp modernizovaného velkoprostorového vozu Českých drah z produkce podniku Pars nova v Šumperku, člena skupiny Škoda Transportation, si budou moci vyzkoušet cestující například ve spojích Úhlava, Egrensis a Křivoklát na trati Praha – Plzeň – Cheb. Zákazníci Českých drah v nich najdou příjemný klimatizovaný interiér, čalouněné sedačky, rozkládací stolky nebo elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky.

Vozy nabídnou větší pohodlí i více bezpečnosti
Cestující ocení především celkovou změnu interiéru. Instalovány jsou v něm nové sedačky s tradičním uspořádáním proti sobě po čtveřicích, ale na rozdíl od minulosti mezi nimi budou mít cestující k dispozici rozkládací stolky, na které lze odložit například notebook, během cesty studované dokumenty nebo občerstvení. Práci na notebooku nebo s dalšími elektronickými přístroji i během delší cesty umožní také elektrické zásuvky 230 V. Původní polospouštěcí okna byla nahrazena plnými s determálním sklem. Interiér vozu je totiž plně klimatizovaný. Cestujícím je k dispozici také dvojice WC s uzavřeným systémem. Cyklisté naleznou na jedné straně vozu zvětšený prostor s 5 háky pro uložení jízdních kol. O průběhu cesty informuje nový audiovizuální systém, díky kterému bude možné sledovat, kde se právě spoj nachází a jaká je nejbližší zastávka.

Snazší nástup do vozů a přechod mezi nimi umožňují nové nástupní předsuvné a mezivozové dveře ovládané tlačítky s elektropneumatickým pohonem. Významným bezpečnostním prvkem je blokování dveří za jízdy navíc vybavené i možností tzv. selektivního odblokování dveří při zastavení vlaku. To znamená, že dveře mohou být blokovány i po zastavení vlaku a jejich otevření je možné po odblokování strojvedoucím nebo doprovodem vlaku pouze na straně nástupiště, podobně jako v moderních jednotkách. Dosud přitom byly vozy vybaveny tzv. skládacími otočnými dveřmi, které se otevíraly klikou a za jízdy nebyly blokované. Mezivozové dveře byly ovládané ručně tahem.
„Vozy prošly zásadní technickou modernizací. Odpovídají vysokým mezinárodním standardům RIC, a proto můžou jezdit prakticky po celé Evropě. Významnou změnou je zvýšení rychlosti vozů ze 120 na 160 km/h“, doplňuje Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation. Zvýšení rychlosti odpovídají nové účinnější kolejnicové a elektropneumatické brzdy. Nové jsou také součásti elektrické výzbroje, například baterie a centrální zdroj energie.

Vozy jsou vybaveny WTB komunikací pro přenos dat v rámci vlakové soupravy, která umožňuje jejich provoz s řídícími vozy. Dalším důležitým aspektem pro provoz v zahraničí je splnění konstrukčních podmínek pro provoz v tunelech o délce do 5 kilometrů.

Začíná zkušební provoz s cestujícími
Po úspěšných typových zkouškách nutných pro schválení změny na drážním vozidle nyní začíná pro první dva rychlíkové vozy pro mezistátní dopravu další fáze zkoušek a schvalování, a to v rámci tzv. zkušebního provozu s cestujícími. První modernizovaný rychlíkový vůz pro mezistátní dopravu pouští Drážní úřad do zkušebního provozu s cestujícími, který je plánovaný na vlacích Úhlava, Egrensis a Křivoklát na trati Praha – Plzeň – Cheb.

Zkušebnímu provozu s cestujícími předcházelo přísné testování, které probíhalo na zkušebním železničním okruhu v Cerhenicích a v areálu ZKV Zličín. Zkušební provoz s cestujícími by měl podbíhat do konce podzimu. Poté bude následovat fáze vyhodnocování a příprava na konečné povolení k provozu tak, aby první modernizované vozy Bdpee231 mohly zahájit provoz počátkem roku 2016. Postupně pak budou uvedeny do provozu na linkách R 6 Praha – Plzeň – Cheb a Praha – Plzeň – Klatovy – Železná Ruda a R7 Praha – České Budějovice – Linz a na dalších relacích.

Prototyp testovaného vozu je součástí kontraktu, který uzavřely ČD se společností Pars nova na podzim 2014 na základě otevřeného výběrového řízení. Hodnota uzavřeného kontraktu na celkem 62 vozů je 1 089,6 mil. Kč. První série čítající 31 vozů bude předána do provozu do konce března 2016. Následně na ní naváže 2. série zahrnující modernizaci zbývajících 31 vozů v rámci opce.




Připravil: rjancar
PC-politika.cz
Zdroj: Internet



14.09.2015 21:52 223 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
bugy v 9.0 - 27.4. 2017 (up...
v PHP-Fusion 9.0
387 25 jany
16-08-2018 21:52
Administracia
v Administrace uživatelů
37 2 Balin50
16-08-2018 07:28
tabulka pre mobilnu verziu
v Pomoc
54 2 jany
14-08-2018 14:40
odstranenie panelov [Vyřeše...
v PHP-Fusion 9.0.3
365 16 jany
14-08-2018 13:51
cukanie menu [Vyřešeno]
v Infuze, panely, vzhledy
264 28 Kvido
14-08-2018 04:50
Šablony mailov
v Administrace nastavení
60 2 Balin50
13-08-2018 16:53
Kontrola webu
v Obecná diskuse
126 3 jany
10-08-2018 09:27