PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný

Technologie

TATRA TRUCKS realizuje první obnovené dodávky pro indickou armádu

Kopřivnické automobilce TATRA TRUCKS se po dvou a půl letech pod novým vedením daří stále lépe. V loňském roce společnost prodala 850 vozidel a zaměstnávala 850 lidí, letos si klade za cíl překročit hranici 900 vyrobených vozidel. Přibližně tři čtvrtiny produkce automobilky jsou určeny k exportu, což dokazují i velké kontrakty a pozitivní reference ze všech koutů světa, například z Norska, Saúdské Arábie či Ruska. Novým manažerům se po dvou letech podařil i návrat na další klíčový trh - do Indie, kam nyní směřují první dodávky sad k montáži kompletních tatrovek.



Kopřivnické automobilce TATRA TRUCKS se po dvou a půl letech pod novým vedením daří stále lépe. V loňském roce společnost prodala 850 vozidel a zaměstnávala 850 lidí, letos si klade za cíl překročit hranici 900 vyrobených vozidel. Přibližně tři čtvrtiny produkce automobilky jsou určeny k exportu, což dokazují i velké kontrakty a pozitivní reference ze všech koutů světa, například z Norska, Saúdské Arábie či Ruska. Novým manažerům se po dvou letech podařil i návrat na další klíčový trh - do Indie, kam nyní směřují první dodávky sad k montáži kompletních tatrovek.

Indická armáda je historicky jedním z největších světových uživatelů podvozků Tatra, což z Indie činí strategicky velice významný trh. Tatrovek tam napočítáte zhruba 8000 a jen v letech 2003 až 2012 tam bylo dodáno 3925 sad k montáži, které si Indové sami kompletovali a stavěli na ně nástavby dle svých potřeb. V průměru se jednalo o necelou třetinu produkce automobilky, v roce 2010 do Indie putovalo dokonce 56 % celkové roční produkce vozidel. Bohužel nastal problém s kvalitou dodávek neoriginálních náhradních dílů, které nebyly vyrobeny v Kopřivnici, a pro podezření z korupce byl vyšetřován i akcionář bývalého vlastníky Tatry (společnosti Tatra a.s.), který tyto dodávky na indický trh zprostředkovával. Kvůli tomuto skandálu byly v roce 2012 veškeré dodávky z Kopřivnice do Indie zastaveny.

Zásadní průlom nastal v únoru tohoto roku, kdy došlo v indickém Bengalúru k podpisu memoranda mezi společností TATRA TRUCKS a indickým státním podnikem BEML, který historicky zajišťuje finální montáž tatrovek pro indický trh z dodaných sad dílů. Tím se otevřela cesta ke konkrétním objednávkám na podvozky i náhradní díly primárně určených pro indické bezpečnostní složky. V červenci tohoto roku došlo k podpisu smluv na dodávky 260 rozložených sad pro finální montáž v Indii, z nichž 120 bude ve třech várkách dodáno ještě letos.

„Při červencových jednáních, která umožnila zahájení dodávek komponentů TATRA do Indie po více než 2 letech, bylo nejtěžším úkolem přesvědčit obchodní partnery, že naše společnost bude dlouhodobým a poctivým partnerem pro dodávky komponentů pro montáž vozidel TATRA v Indii a že námi nabízené ceny jsou pro BEML výhodné, a to se nakonec podařilo,“ říká David Pipal, který vede obchod a marketing v Tatře od konce roku 2014. „Tyto kontrakty otevírají významné a stabilní zdroje zakázek pro celou továrnu až do poloviny příštího roku a lze předpokládat, že objemy budou dále narůstat,“ dodává Pipal a poukazuje na více než 8000 vozidel TATRA sloužících v indické armádě, které bude třeba posupně obměňovat.

„Specifikem jednání, která jsme s indickými partnery vedli, bylo, že jakkoliv byla vzájemná jednání dlouhá, k závěru jsme se dopracovali vždy až 5 minut před odjezdem,“ přibližuje s nadsázkou specifika jednání Karel Ritschel, který od dubna 2015 v Tatře vede odbor obranných programů.

Kromě sériově vyráběných sad se kopřivnická automobilka strategicky zaměřuje i na vývoj a výrobu úzce specializovaných vozidel v malých sériích přesně podle požadavků zákazníka. V současné době má však zcela naplněné výrobní kapacity a vzhledem k dlouhodobému růstu objednávek potřebuje přijmout desítky nových zaměstnanců, převážně do technických pozic. Jedná se jak o posily k obsluze nových obráběcích strojů, tak i technology a konstruktéry, kterých je na pracovním trhu dlouhodobě nedostatek.

Jedna z nejstarších automobilek na světě tak po strmém pádu započala cestu ke znovuzrození a současné výsledky předčily i původní očekávání nových vlastníků a manažerů. V našich podmínkách se jedná o zcela unikátní případ tak rychlého zotavení výroby a prodeje na tuzemském trhu i v zahraničí.





Připravil: rjancar
PC-politika.cz
Zdroj: Internet


16.09.2015 06:09 380 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
Novinky - video
v Administrace obsahu
126 8 Kvido
18-10-2018 17:17
Instalace na Ubuntu serveru
v PHP-Fusion 9.0
153 8 grootcz
11-10-2018 19:27
PHP 7 čeština
v PHP-Fusion 7
227 1 Kvido
28-09-2018 13:46
Vývoj - ako pokračuje
v PHP-Fusion 9.0.3
238 2 RobiNN
23-09-2018 13:37
FAQ chyba
v Administrace obsahu
176 1 RobiNN
23-09-2018 13:35
Blogs na HP [Vyřešeno]
v PHP-Fusion 9.0
222 2 Kvido
15-09-2018 17:12
Tenisový portál [Vyřešeno]
v Obecná diskuse
334 3 jany
08-09-2018 08:06
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Shoutbox
Chcete-li odeslat zprávu, musíte se přihlásit.
Nebyly odeslány žádné zprávy.
Nejčtenější blogy