PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný

Technologie

Národní den železnice nabídne speciální vlaky i světelnou show s historickými lokomotivami

Zářijové oslavy svátku železničářů vyvrcholí tuto sobotu 26. září Národním dnem železnice v Hradci Králové. V železniční stanici a místním depu se od 10:00 hodin představí historická i nejmodernější vozidla. Vedle railjetu, který sem z Prahy přijede jako protokolární vlak, představí České dráhy také další nová vozidla – modernizovaný vůz Ampz pro provoz na lince z Prahy do Hamburku a moderní soupravy pro regionální tratě. Během dne budou z Hradce Králové postupně vypravovány zvláštní vlaky, které zamíří prakticky do všech koutů Královéhradeckého i do sousedního Pardubického kraje.

Zářijové oslavy svátku železničářů vyvrcholí tuto sobotu 26. září Národním dnem železnice v Hradci Králové. V železniční stanici a místním depu se od 10:00 hodin představí historická i nejmodernější vozidla. Vedle railjetu, který sem z Prahy přijede jako protokolární vlak, představí České dráhy také další nová vozidla – modernizovaný vůz Ampz pro provoz na lince z Prahy do Hamburku a moderní soupravy pro regionální tratě. Během dne budou z Hradce Králové postupně vypravovány zvláštní vlaky, které zamíří prakticky do všech koutů Královéhradeckého i do sousedního Pardubického kraje.

Nevšedním zážitkem bude také dvouhodinová večerní světelná show s historickými lokomotivami na točně královéhradeckého depa. Jako v předchozích letech nebude ani letos chybět speciální tarifní nabídka. Skupinová víkendová jízdenka bude 26. září platit pro 5 osob bez omezení věku.
Den železnice v Hradci Králové nabídne návštěvníkům pohled do minulosti železnice, představí řadu moderních vozidel i řadu zábavních atrakcí. Oslav se zúčastní více než 30 historických lokomotiv a vozů. Objeví se mezi nimi například parní lokomotivy „pětasedma“, „čtyřkolák“ nebo „štokr“, historické elektrické lokomotivy známé jako „bobina“ nebo motorové lokomotivy a vozy typu „sergej“, „zamračená“, „čmelák“ nebo „hurvínek“. Nejmodernější vozidla pak bude prezentovat souprava railjet, elektrická expresní lokomotiva řady 380, soupravy určené pro regionální dopravu (RegioShark, RegioSpider a RegioPanter) a několik typů osobních vozů, mj. i modernizovaný vůz 1. třídy (typ Ampz), určený pro linku Praha – Hamburk.

Zábavní program bude připraven i pro nejmenší návštěvníky. Tím bude provázet maskot Českých drah slon Elfík. Děti mohou navštívit například Kinematovlak s promítáním filmů, dětský hrací vůz, divadelní nebo herní stan a Elfíkův skákací vůz.

Do centra oslav na královéhradecké hlavní nádraží vypraví České dráhy protokolární vlak railjet. Odjíždět bude z Prahy hl.n. v 8:08, zastaví v Kolíně a Pardubicích a do Hradce Králové přijede v 9:45. Zpět do Prahy se bude vracet v 16:55. Vlak je povinně místenkový, rezervace je možné zakoupit na pokladnách a v eShopu ČD.

Během oslav bude z Hradce Králové vypraveno celkem dvanáct zvláštních historických vlaků. Čtyři z nich povezou parní lokomotivy, dvě budou mít v čele motorové lokomotivy a na čtyřech budou nasazené historické motorové vozy. Kromě těchto vlaků pro cestující pojedou také dva nákladní fotovlaky s celkem 25 loženými nákladními vozy. Jeden bude mít včele parní lokomotivu, druhý dvě motorové lokomotivy.

Ve zvláštních vlacích bude platit tzv. globální jízdné, tj. pro každý vlak je stanoven zvláštní ceník. Kromě toho bude možné využít i celodenní globální jízdenky za 300 Kč (dospělí) nebo 150 Kč (děti do 15 let). V prodeji bude také celodenní rodinná jízdenka pro 5 osob, z nichž nejvýše dvě mohou být dospělí cestující. Ta bude stát 700 Kč.

Novinkou Národního dne železnice bude letos exkluzivní světelná show plná historických lokomotiv. Uskuteční se na točně královéhradeckého depa kolejových vozidel od 20:00 a nabídne téměř dvě desítky historických exponátů ve scénickém osvětlení s doprovodnou hudbou a komentářem. Návštěvníci se můžou těšit na legendární parní lokomotivy „pětasedmu“, „ušatou“, „štokr“ nebo „bejčka“, ale i motorové lokomotivy „zamračenou“, „brejlovce“, „karkulku“ a mnoho dalších. Pro dobrý výhled a focení bude u točny postavena tribuna. Vstupenky jsou v prodeji v síti Ticketportal za 250 Kč, jejich počet je omezen.
V rámci Národního dne železnice si návštěvníci budou moci prohlédnout také unikátní muzejní expozici signalizační a zabezpečovací techniky v areálu Signal Mont. Mezi centrem oslav na hradeckém hlavním nádraží a muzejní expozicí bude zajištěna kyvadlová doprava.
Mimořádnou nabídkou pro všechny návštěvníky Dne železnice ale i turisty a cestovatele představuje rozšířená platnost Skupinové víkendové jízdenky. V sobotu 26. září bude tato jízdenka mimořádně platit pro 5 osob bez omezení věku. To je ideální příležitost pro podniknutí nejrůznějších výletů a cest s přáteli, a to nejen na Národní den železnice, ale kamkoliv v ČR, kam jezdí vlak Českých drah.

Trasy a orientační jízdní řád zvláštních vlaků
• Parní vlak č. 1 – lokomotiva 464.008 + 6 vozů Ce: trasa Hradec Králové (6:40) – Rychnov nad Kněžnou (7:45 – 8:30) – Hradec Králové (9:42)
• Parní vlak č. 2 – lokomotiva 434.2186 + 6 vozů Ce + lokomotiva 423.009: okružní trasa Hradec Králové (10:25) – Hněvčeves (10:54) – Smiřice (11:20) – Hradec Králové (11:40)
• Parní vlak č. 3 – lokomotivy 475.196 a 475.179 + 6 vozů Bam: okružní trasa Hradec Králové (10:25) – Borohrádek (11:10) – Moravany (11:44) – Pardubice (11:56 – 12:35) – Hradec Králové (13:07)
• Motorový vlak č. 4 – vozy M 131.1133 a M 131.1228: trasa Hradec Králové (10:53) – Pardubice (11:25 – 11:45) – Praskačka (12:30) – Hradec Králové (12:40)
• Motorový vlak č. 5 – vůz řady M 240.0100 + BalmPost: trasa Hradec Králové (11:25) – Rychnov nad Kněžnou (12:39 – 13:25) – Hradec Králové (14:40)
• Motorový vlak č. 6 – vůz M 274.004 + Balm + vůz M 262.0076: trasa Hradec Králové (11:35) – Ostroměř (12:26) – Chlumec nad Cidlinou (13:00) – Hradec Králové (13:32 – 13:54) – odb. Plačice – Opatovice nad Labem-Pohřebačka (14:14) – Hradec Králové (14:22)
• Osobní vlak č. 7 – motorová lokomotiva T 478.1008 + 6 vozů Ce + motorová lokomotiva T 478.3001: okružní trasa Hradec Králové (12:25) – Hněvčeves (12:51) – Smiřice (13:21) – Hradec Králové (13:37)
• Osobní vlak č. 8 – motorové lokomotivy T 466.0007 + T 444.162 + 5 vozů Ce: Hradec Králové (12:25) – Letohrad (13:54 – 14:12) – Hradec Králové (15:36)
• Parní vlak č. 9 – lokomotivy 534.0432 + 638.1301 + 6 vozů Bam: okružní trasa Hradec Králové (13:45) – Pardubice (14:26) – Moravany (14:41 – 15:24) – Borohrádek (15:53) – Hradec Králové (16:35)
• Motorový vlak č. 10 – motorové vozy M 131.1133 + M 131.1228: Hradec Králové (14:53) – Pardubice (15:25 – 15:38) – Opatovice n.L.-Pohřebačka (16:18) – Hradec Králové (16:34)
• Nákladní fotovlak č. 11 – parní lokomotiva 556.0506 + 25 ložených nákladních vozů + motorová lokomotiva T 669.0001: Hradec Králové (10:28) – Opatovice nad Labem-Pohřebačka (10:47) – odb. ELNA Opatovice (10:50) – Elektrárna Opatovice (10:55) a zpět; odjezd z Elektrárny Opatovice ve 12:45, příjezd zpět do Hradce Králové ve 13:05
• Nákladní fotovlak č. 12 – motorové lokomotivy T 679.1168 + T 679.1529 + 25 ložených nákladních vozů: Hradec Králové (14:08) – Opatovice nad Labem-Pohřebačka (14:29) – odb. ELNA Opatovice (14:32) – Elektrárna Opatovice (14:39) a zpět; odjezd z Elektrárny Opatovice v 15:20, příjezd do Hradce Králové v 15:45.
Odjezdy a příjezdy vlaků jsou orientační, cestujícím doporučujeme sledovat aktuální informace na informačních tabulích ve stanicích.
Podrobný program Národního dne železnice v Hradci Králové včetně jízdních řádů a ceníku jízdného všech vlaků je na stránkách www.denzeleznice.cz.
Proč se slaví Den železnice?
Den železnice připomíná datum 27. září 1825, kdy byl zahájen provoz s parní lokomotivou konstruktéra Georga Stephensona mezi anglickými městy Stockton a Darlington na trase dlouhé 40 km. Byla to revoluční změna, která nahrazovala koňské povozy, začaly se budovat tratě a postupně přecházela přeprava zboží a cestujících na železnici. Na našem území se první železnice objevila v roce 1832, kdy byla vybudována naše první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi. První parou tažený vlak pak přijel z Vídně do Břeclavi a následně také do Brna v roce 1839, již před 176 lety. Do Prahy pak přijel první vlak před 170 lety, v roce 1845.




Připravil: rjancar
PC-politika.cz
Zdroj: Internet


24.09.2015 00:03 259 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
bugy v 9.0 - 27.4. 2017 (up...
v PHP-Fusion 9.0
387 25 jany
16-08-2018 21:52
Administracia
v Administrace uživatelů
38 2 Balin50
16-08-2018 07:28
tabulka pre mobilnu verziu
v Pomoc
54 2 jany
14-08-2018 14:40
odstranenie panelov [Vyřeše...
v PHP-Fusion 9.0.3
365 16 jany
14-08-2018 13:51
cukanie menu [Vyřešeno]
v Infuze, panely, vzhledy
264 28 Kvido
14-08-2018 04:50
Šablony mailov
v Administrace nastavení
60 2 Balin50
13-08-2018 16:53
Kontrola webu
v Obecná diskuse
126 3 jany
10-08-2018 09:27