PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný

Technologie

Firmy loví v blogosféře

Aktivita firem vůči české blogosféře vzrostla meziročně o třetinu. Firmy dnes oslovují téměř polovinu (45,2 %) aktivních blogů. Blogerky a blogeři jsou nejčastěji kontaktováni s nabídkou ke spolupráci (85,1 %), dostávají vzorky a produkty (78,2 %) nebo pozvánky na akce (63,2 %) či rovnou na speciální akce pro blogery (63,8 %). Vyplývá to z výsledků dalšího ročníku průzkumu BLOGBAROMETR 2015 agentury Donath Business & Media (DBM).

Aktivita firem vůči české blogosféře vzrostla meziročně o třetinu. Firmy dnes oslovují téměř polovinu (45,2 %) aktivních blogů. Blogerky a blogeři jsou nejčastěji kontaktováni s nabídkou ke spolupráci (85,1 %), dostávají vzorky a produkty (78,2 %) nebo pozvánky na akce (63,2 %) či rovnou na speciální akce pro blogery (63,8 %). Vyplývá to z výsledků dalšího ročníku průzkumu BLOGBAROMETR 2015 agentury Donath Business & Media (DBM).

„Firmy letos mnohem častěji oslovují renomované blogerky a blogery v rámci svých marketingových a PR kampaní,“ říká výkonný ředitel agentury DBM Tomáš Jelínek. Oproti loňskému roku vzrostl o více než dvě pětiny počet respondentů, kterým blogování přináší mírné finanční a jiné benefity (39,7 %). Podle Jelínka ale na skutečně podstatné příjmy dosáhne jen několik procent členů aktivní blogosféry. Převažují mezi nimi blogy s více než 10 tisíci unikátních návštěvníků měsíčně v oborech móda a kosmetika.

„Zaznamenali jsme větší profesionalizaci blogů. Oproti loňskému roku jsou např. mnohem více využívány pro jejich propagaci sociální sítě,“ říká Ivan Tomek z poradenské agentury MR. Think. Nejvíce je oblíben Facebook, který meziročně posílil o čtvrtinu na 71,8 % a přiblížil se evropské hodnotě 73,9 % dle IPREX BLOGBAROMETERTM 2014. Stejně tak dosáhlo na loňskou evropskou hodnotu 47,1 % i užívání Instagramu (49,7 %), které vzrostlo dvojnásobně. O pomyslnou třetí příčku se v oblibě sociálních sítí u domácích blogerek a blogerů dělí Twitter (21,8 %), YouTube (19,3 %) a Pinterest (16,8 %).

Letošní výsledky opět potvrzují i výraznou nadvládu žen-blogerek (81,6%) oproti blogujícím mužům (18,4%). Toto setrvale vedoucí postavení žen na české blogerské scéně je pak úzce provázáno s tématy, kterým se věnují. Nejčastěji to je krása, kosmetika, móda, zdravý životní styl a cestování. Čeští muži se naopak orientují hlavně na politiku, techniku a technologie. Zajímavý je také výrazný věkový rozdíl mezi blogujícími ženami i muži. Průměrný věk blogerů je přibližně o 15 let vyšší než u jejich kolegyň.

BLOGBAROMETER™ je první komplexní on-line šetření mezi blogery v České republice realizované v rámci stejnojmenného mezinárodního projektu globální sítě komunikačních agentur IPREX. Do letošního červnového průzkumu se v České republice zapojilo celkem 482 respondentů. Průzkum mezi českými blogery každoročně provádí agentura DBM (Donath Business & Media) ve spolupráci s poradenskou agenturou MR. Think (Market Research Think).





Připravil: rjancar
PC-politika.cz
Zdroj: Internet


02.10.2015 00:03 164 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
bugy v 9.0 - 27.4. 2017 (up...
v PHP-Fusion 9.0
387 25 jany
16-08-2018 21:52
Administracia
v Administrace uživatelů
38 2 Balin50
16-08-2018 07:28
tabulka pre mobilnu verziu
v Pomoc
54 2 jany
14-08-2018 14:40
odstranenie panelov [Vyřeše...
v PHP-Fusion 9.0.3
365 16 jany
14-08-2018 13:51
cukanie menu [Vyřešeno]
v Infuze, panely, vzhledy
264 28 Kvido
14-08-2018 04:50
Šablony mailov
v Administrace nastavení
60 2 Balin50
13-08-2018 16:53
Kontrola webu
v Obecná diskuse
126 3 jany
10-08-2018 09:27