Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.03.00
Překlad
Pravidelně aktualizovaný
Demo
Testovat PHP-Fusion

Novinky

Pět trendů e-mailingu pro rok 2016

Praha - Rok 2016 bude v oblasti e-mailingového marketingu ve znamení personifikace, zaměření se na mobilní zařízení a inteligentní systémy pro jejich posílání. Firmy si uvědomily, že e-mailingové kampaně nejsou pouze o slepém posílání newsletterů, ale dá se s nimi rozsáhle a cíleně pracovat.
Taktiky používané v e-mailingovém marketingu získávají více na kreativitě a návyky spotřebitelů se mění. Jsou čím dál tím náročnější. Za to může špatná reputace - vždyť e-mailing má pověst nejkontroverznějšího marketingového kanálu.

Praha - Rok 2016 bude v oblasti e-mailingového marketingu ve znamení personifikace, zaměření se na mobilní zařízení a inteligentní systémy pro jejich posílání. Firmy si uvědomily, že e-mailingové kampaně nejsou pouze o slepém posílání newsletterů, ale dá se s nimi rozsáhle a cíleně pracovat.
Taktiky používané v e-mailingovém marketingu získávají více na kreativitě a návyky spotřebitelů se mění. Jsou čím dál tím náročnější. Za to může špatná reputace - vždyť e-mailing má pověst nejkontroverznějšího marketingového kanálu.

„Bohužel stále mnoho lidí chápe newsletter, který objeví ve své schránce jako spam a to i přesto, že se k jeho odběru přihlásili. Mnohdy za to však mohou neprofesionálně provedené e-mailingové kampaně a marketéři, kteří s nimi nepracují koncepčně,“ řekl Jiří Vaško, vedoucí týmu Mailforce ve společnosti Inveo. Podívejme se tedy na pět nejdůležitější trendů, které mohou ovlivnit úspěšnost e-mailingových kampaní v tomto roce.

Trend 1: Diverzifikace příjemců
Databáze je alfou a omegou každého podnikání. V případě e-commerce to platí dvojnásob. Bez databáze není komu posílat e-mailing. Kvalitní a pravidelně spravovaná databáze je pouhým základem. Teprve její diverzifikace, tedy efektivní roztřídění toho, o jaký typ služby či zboží mají spotřebitelé zájem, se lze opřít a dodat očekávanou kampaň. Široká nabídka vybraných promovaných informací poslaná na celou databázi příjemců totiž zaujme pouze někoho a na ostatní se v nich nemusí dostat a to i přesto, že odesílající firma jim má také co nabídnout. Trendem je tedy databázi selektovat a cílit dle preferencí příjemců.

Trend 2: Lightbox
Práci na budování databáze příjemců je dobré zahájit rovnou na webu. Trendem dnešní doby je použít pop-up okna, známé jako lightboxy. Podle provedených výzkumů pomáhají budovat databázi 5 až 10 krát rychleji než tradiční způsoby registrací. Ty jsou totiž často zastrčeny v zápatí stránky a uživatelé je odmítají hledat. Existují dvě základní možnosti, jak spotřebitele takto oslovit. Tou populárnější je zobrazení lightboxu při posunu kurzoru myši mimo webovou stránku – tedy těsně před tím, než ji opustí. Nevýhodou však je to, že není efektivní na mobilních zařízeních – zde totiž nejsou žádné kurzory. Další metodou je možnost použít mezní bod při skrolování, anebo časový limit, při jehož překročení na stránce se výzva zobrazí. Funguje i na mobilních zařízeních, ale zase může být více obtěžující.

Trend 3: Mobilní zařízení
Mobilní zařízení jsou zřejmým trendem v digitálním marketingovém světě, ale ještě důležitější roli hrají v e-mailingovém kanále. Podle reportu Movable informující o preferencích spotřebitelů je 66 % všech e-mailů v USA přečtena ve smartphonu, anebo tabletu. V České republice bude číslo podobné, protože penetrace mobilních zařízení je na podobné úrovni. Tomuto číslu napomáhá i to, že standardem dnešní doby jsou displeje o velikosti pět a více palců. Kolik příjemců čte e-mailingy právě z mobilních zařízení lze snadno zjistit prostřednictvím reportů poskytovaných systémy pro jejich zasílání. V mobilním e-mailovém marketingu je nutné brát zřetel na rychlost. Příjemci prostě očekávají, že dojde k jeho rychlému stažení a budou ho moci snadno prohlížet či rovnou služby a zboží poptávat. Z tohoto důvodu je nejlepší vytvářet kampaně specificky, jednoduše a bez většího množství textu.

Trend 4: Trackování
Sledování chování, či chcete-li trackování je dnes samozřejmostí. Trendem je však zapojení mnohem sofistikovanějších nástrojů s možností ovládat a konzistentně sledovat více marketingových parametrů najednou. Integrací služeb jako je například Google Analytics příjemci získají možnost z jednoho rozhraní sledovat chování na webových stránkách, ale také v e-mailingových kampaních. V pokročilém nastavení lze navíc díky integraci selektovat přesné chování zákazníků a tak získat ještě lepší přehled o příjemcích, cílech a e-commerce konverzích. Detekovat je možné, kdo a díky kterému e-mailingu se dostal na web, jak se na něm pohyboval a co to přineslo.

Trend 5: Inteligentní systémy
Zatímco dříve pro rozesílání e-mailingových kampaní stačil HTML editor a program pro hromadné rozesílání, dnes je tento způsob tvorby e-mailingového marketingu zcela nevyhovující. Nahradily je flexibilní, spolehlivé, škálovatelné a bezpečné systémy, které dokáží doručit newsletter do většiny e-mailingových schránek a přesně zacílit na požadované publikum. Odpadá s nimi nutnost sledovat trendy doby a řešit technologické problémy jako je označování za SPAM, implementace řešení DKIM, SPF a šifrování. Analytici pracující ve společnostech vyvíjející tyto systémy ke každé rozesílce přistupují individuálně a aplikují na ně různé scénáře. Rozesílkou v inteligentních systémech přitom nic nekončí. „Pokud mají být e-mailingové kampaně doručeny do většiny e-mailových schránek a úspěšné, což se projeví na konverzi, je potřeba nejen sledovat a vyhodnocovat výsledky po rozeslání, ale je velmi důležité podrobit je důkladné analýze a získat z nich co nejvíce vhodných informací pro sestavení a naplánování následujících elektronických kampaní. I proto jsou vyvíjeny specializované systémy, které sledují jednotlivé trendy a reagují na chování a potřeby spotřebitelů, které se neustále vyvíjí,“ dodal Jiří Vaško.



  • Připravil: Jiří Vaško, Pavel Gregor
  • PC-politika.cz

  • !function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0],p=/^http:/.test(d.location)?'http':'https';if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=p+'://platform.twitter.com/widgets.js';fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document, 'script', 'twitter-wjs');

Kvido 19.01.2016 11:03 780 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře nebyly zveřejněny.

Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
Stránka bola aktualizovaná na 9.03.00
v Obecná diskuse
9 0 RobiNN
16-02-2019 13:24
FAQ
v PHP-Fusion 9
357 4 Balin50
12-02-2019 09:55
Vlastný panel - editacia
v Administrace obsahu
128 0 Balin50
12-02-2019 09:52
Zoznam členov
v PHP-Fusion 9
357 3 RobiNN
11-02-2019 23:05
Fórum - nové vlákno
v Administrace obsahu
164 1 RobiNN
11-02-2019 23:00
Panely
v PHP-Fusion 9
286 6 RobiNN
10-02-2019 20:27
Tvorba obsahu - Vlastní stránka
v PHP-Fusion 9
406 8 RobiNN
10-02-2019 20:23