PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný

Technologie

Tramvaje s českým know-how v Číně

Plzeň - Nové moderní tramvaje 27T zahájily běžný provoz s cestujícími na první nové tramvajové lince v čínském městě Qingdao. Tramvaje 27T byly vyvinuty pro čínský trh ve spolupráci mezi Škodou Transportation a čínskou společností CRRC Qingdao Sifang. V Qingdau je zatím v provozu celkem sedm těchto tramvají.

Plzeň - Nové moderní tramvaje 27T zahájily běžný provoz s cestujícími na první nové tramvajové lince v čínském městě Qingdao. Tramvaje 27T byly vyvinuty pro čínský trh ve spolupráci mezi Škodou Transportation a čínskou společností CRRC Qingdao Sifang. V Qingdau je zatím v provozu celkem sedm těchto tramvají.

„Naše společnost Škoda Transportation a společnost CRRC Qingdao Sifang začaly spolupracovat na tramvajových projektech již v roce 2012 a od té doby bylo podepsáno několik smluv. Nejvýznamnější byla smlouva na přenos technologie výroby tramvaje typu 15T ForCity Alfa do Číny a dále pak na společný vývoj právě tramvaje typu 27T, jejíž prototyp vozu byl představen v Číně již loni na začátku dubna. Jsme velice potěšeni, že se nám podařilo uspět s naším know-how právě na vysoce konkurenčním trhu v Číně, kde o kontrakty bojují všechny světové firmy. Je to důkaz, že jsme schopni konkurovat těm největším světovým hráčům v oblasti dopravního strojírenství,“ říká předseda představenstva a generální ředitel společnosti Škoda Transportation Tomáš Ignačák.

Nová linka, na které vozí cestující tramvaj 27T, má třináct zastávek a měří deset kilometrů a vede od zbrusu nově postaveného depa stojícího na okraji moderní obytné čtvrti v Qingdau do centra distriktu Chengyang
„Vývoj nové tramvaje 27T vycházel z poznatků dřívějších typů, včetně tramvaje ForCity Alfa a tramvají typu ForCity Classic. Tramvaj pro Čínu se nejvíce podobá tramvaji ForCity Alfa pro Prahu. Jedná se o tříčlánkovou 100% nízkopodlažní tramvaj se čtyřmi plně otočnými podvozky a nezávislými koly, která jsou opatřena přímým pohonem bez převodovek od 16 synchronních trakčních motorů s permanentními magnety o celkovém výkonu 720 kW. Trakční zařízení bylo vyrobeno v Číně, trakční motory dodala naše dceřiná společnost Škoda Electric,“ doplňuje projektový manažer Škoda Transportation Radek Elhota.

Ve srovnání s pražskou tramvají ForCity Alfa je 27T obousměrná, dlouhá 35 190 mm (je o 3 790 mm delší než 15T), široká 2 650 mm (je o 190 mm širší než 15T) a má maximální konstrukční rychlost 70 km/h. Je vybavena sedadly pro šedesát cestujících s prostorem až pro 320 stojících cestujících při hustotě 8 osob na m2. Zatímco pražská 15T ForCity Alfa má vnitřní světlou výšku 2 317 mm, 27T jen 2 225 mm. Tramvaje splňují nejnovější bezpečností a technologické normy.

„Čína má velký zájem na rozvoji a využívání alternativních pohonných technologií. Vozidlo 27T je proto připraveno i na montáž superkapacitorů, běžných baterií nebo vodíkových palivových článků. Samotný design vozu byl vyvinut společností CSR Qingdao Sifang,“ dodává Radek Elhota.



  • Připravil: Tobrman Michal
  • PC-politika.cz


13.03.2016 08:06 657 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
XML Sitemap pro video
v Infuze, panely, vzhledy
256 10 RobiNN
17-11-2018 17:44
Administrácia
v PHP-Fusion 9.0.3
111 11 Balin50
13-11-2018 14:40
9.00.04
v Obecná diskuse
168 4 RobiNN
27-10-2018 12:55
Novinky - video
v Administrace obsahu
286 8 Kvido
18-10-2018 16:17
Instalace na Ubuntu serveru
v PHP-Fusion 9.0
302 8 grootcz
11-10-2018 18:27
PHP 7 čeština
v PHP-Fusion 7
423 1 Kvido
28-09-2018 12:46
Vývoj - ako pokračuje
v PHP-Fusion 9.0.3
411 2 RobiNN
23-09-2018 12:37