Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.03.00
Překlad
Pravidelně aktualizovaný
Demo
Testovat PHP-Fusion

Novinky

Internetová reklama překoná televizní

Internetová reklama v roce 2017 překoná reklamu televizní, stávající jedničku v objemu proinzerovaných peněz (celosvětově), a překročí hranici 200 miliard dolarů a bude pokračovat v prudkém růstu.

RTB House: Celosvětová internetová reklama příští rok překoná televizní, nejvíce roste na mobilech

Internetová reklama v roce 2017 překoná reklamu televizní, stávající jedničku v objemu proinzerovaných peněz (celosvětově), a překročí hranici 200 miliard dolarů a bude pokračovat v prudkém růstu. V České republice sice internetová reklama roste, ale růst je pomalý a vývoj opožděný oproti ostatním zemím.

Největší podíl v internetové reklamě sice ještě dlouho bude mít placené vyhledávání, ale rychlý růst mobilní reklamy bude znamenat vzestup na druhé místo a odsunutí klasické display reklamy na místo třetí. Plyne to z každoročních analýz Internet Advertising Bureau zveřejněných v dubnu.

V České republice v roce 2015 zadavatelé investovali do internetové reklamy 15 miliard korun (3,2% meziroční růst) a pro rok 2016 SPIR předpokládá 11% růst, tedy na 16,7 miliardy korun. Při pohledu na příjmy v jednotlivých kategoriích reklamy je ale možné vidět, že v Česku je využití mobilní reklamy oproti celosvětovému stavu stále na počátku.

V Česku internetová reklama v roce 2015 nijak výrazně první pozici u reklamy televizní neohrozila - TV s 44,6% podílem v roce 2015  představuje inzerci v objemu 35,5 miliardy korun a Internet (18,9 %, 15 mld. Kč) je navíc až na třetím místě za tiskem (22,5 %, 17,9 mld. Kč). Poslední dvě místa zůstávají pro rádio (8 %, 6,4 mld. Kč) a OOH (6 %, 4,8 mld. Kč).

V dlouhodobém pohledu Internet setrvale roste, byť se v posledních letech v Česku růst internetové reklamy zpomalil, TV reklama poměrně silně reaguje na aktuální inzertní příležitosti.
Opožděné reakce i zpomalení v Česku, pohled na Polsko

Je otázkou, jak si vysvětlit rozdílné rozložení investic do internetové reklamy i menší růst, než jaký je možné vidět celosvětově. Tradiční zpoždění internetových aktivit může ale pro české inzerenty znamenat nepříznivé ovlivnění jejich prodejů. Opatrnost a váhání ve využití internetové reklamy může mít nepříjemný dopad zejména u cílových skupin, které je v tradičních reklamních kanálech možné oslovit už pouze s obtížemi.

Pokud se podíváme na sousední Polsko, tak tam v roce 2015 reklama představovala objem 3 miliard zlotých a v roce 2016 by měla dosáhnout 3,54 miliardy, což představuje až 18% růst (oproti očekávanému 11% růstu v Česku) a hovoří se i o možném 20% růstu.

Největší podíl tvoří display reklama (47,1 % ve třetím kvartále 2015), následuje reklama ve vyhledávačích (35% podíl) a třetí největší část jsou katalogy a řádková inzerce (13,9 %)  a mobilní reklama roste o 252 % (čtvrtletní růst mezi Q3 2014 a 2015) stejně jako je zde vidět rychlý růst reklamy na sociálních médiích, v roce 2015 dvojnásobek toho co v roce 2014. Co se podílu internetové reklamy na reklamě celkové týče, tak v roce 2016 by internetová reklama měla dosáhnout 25% podílu.

Není nezajímavé, že v Polsku 89 % inzerentů udává, že využívá k nákupu programatické kanály. V nákupu je 15 % preferuje a dává do nich 60 % rozpočtů. Což se jim podle všeho vyplácí, protože 48 % inzerentů využívajících programatické kanály uvádí, že mají lepší výsledky ve srovnání s tradičními metodami.

Ve Spojených státech internetová reklama vyrostla meziročně o 20,4 % a důvodem silného růstu je reklama na mobilních telefonech. Vidět je to ostatně možné i na finančních výsledcích Facebooku a některých dalších internetových společností.

Největší podíl (v posledním kvartále roku 2015) měla právě mobilní reklama (40 %) a reklama ve vyhledávání z 37 % v roce 2014 klesla na 32 %. Bannerová (display) reklama z 16 % na 12 %, video reklama zůstala na sedmi procentech. V mobilních formátech převládá s 54 % display reklama, 43 % tvoří reklama v mobilním vyhledávání.



  • Připravil: Novosad Jan
  • PC-politika.cz

  • !function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0],p=/^http:/.test(d.location)?'http':'https';if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=p+'://platform.twitter.com/widgets.js';fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document, 'script', 'twitter-wjs');

Kvido 13.05.2016 14:05 664 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře nebyly zveřejněny.

Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
Stránka bola aktualizovaná na 9.03.00
v Obecná diskuse
9 0 RobiNN
16-02-2019 13:24
FAQ
v PHP-Fusion 9
357 4 Balin50
12-02-2019 09:55
Vlastný panel - editacia
v Administrace obsahu
127 0 Balin50
12-02-2019 09:52
Zoznam členov
v PHP-Fusion 9
356 3 RobiNN
11-02-2019 23:05
Fórum - nové vlákno
v Administrace obsahu
164 1 RobiNN
11-02-2019 23:00
Panely
v PHP-Fusion 9
286 6 RobiNN
10-02-2019 20:27
Tvorba obsahu - Vlastní stránka
v PHP-Fusion 9
405 8 RobiNN
10-02-2019 20:23