PHP min. 5.6.8MySQL min. 5.1Apache min. 2.0
GitHub
Přidejte kódy
PHP-Fusion 9 Jádro
v9.0
Český překlad
Pravidelně aktualizovaný
Demo
Testovat PHP-Fusion

Technologie

Co způsobí nové vysílání DVB-T2

Praha - Ke dni 1. únoru 2021 dojde dle Strategie rozvoje zemského digitálního televizního vysílání k přechodu na nový standard vysílání DVB-T2, který přinese kvalitnější obraz digitálního televizního vysílání. Pro české diváky to znamená, že si budou muset koupit novou televizi nebo set-top box.

Praha - Ke dni 1. únoru 2021 dojde dle Strategie rozvoje zemského digitálního televizního vysílání k přechodu na nový standard vysílání DVB-T2, který přinese kvalitnější obraz digitálního televizního vysílání. Pro české diváky to znamená, že si budou muset koupit novou televizi nebo set-top box.

Podle Eriky Luzsiczi z mediální společnosti AXOCOM však bude pro některé diváky lákavější přejít na kabelové nebo satelitní vysílání.
Českou republiku čeká další velká změna v televizním vysílání. Do 1. února 2021 bude současný formát vysílání DVB-T plně nahrazen novým standardem DVB-T2. Naposledy takovou změnu diváci zažili před čtyřmi lety, kdy došlo k vypnutí analogového vysílání. I v tomto případě bude nutné pořídit si do roku 2021 nový set-top box nebo rovnou novou televizi.

Přechod na vysílání v DVB-T2 čeká celou Evropu. Německo ho dokončí už v roce 2018 a Rakousko o rok později. ČR ho tedy nemůže příliš odsouvat, jinak by mohlo docházet k přeshraničnímu rušení. „Standard DVB-T2 divákům nepřináší žádné velké změny, pouze kvalitnější obraz. Ne všichni diváci však, jen pár let po přechodu na standard DVB-T, budou ochotni investovat do nových zařízení,“ odhaduje Erika Luzsicza, jednatelka společnosti AXOCOM, která se stará o distribuci televizních kanálů.

Češi si začínají zvykat, že kvalitní obsah není zadarmo
Při přechodu na digitální vysílání DVB-T poklesl počet diváků pozemního vysílání z cca 80 % na cca 50 %, diváci nejčastěji přecházeli na satelitní, kabelové anebo na IPTV vysílání. V posledních měsících před vypnutím vysílání ve formátu DVB-T lze očekávat  pozitivní změny v počtech zákazníků pro poskytovatele ostatních neterestrických způsobů příjmu televizního vysílání, tedy především satelitní, kabelové a IPTV společnosti. Ty totiž nabízejí služby nezávislé na tom, jakou mají diváci televizi. U těchto služeb však závisí na zařízení, na technologii, a také na tom, zda je předplatitel v dosahu dané sítě, kromě satelitu, kde je signál dostupný v celé republice stejně.

„V České republice je ve středoevropském kontextu neobvykle vysoký podíl domácností, které za TV vysílání neplatí. Ochota Čechů platit za kvalitní obsah ale roste, proto se dá předpokládat, že až 10 -15 % z dnešních terestrických diváků zvolí v budoucnu raději placenou platformu TV s větší nabídkou kanálů a možností zhlédnutí oblíbených pořadů i díky službám OTT jednotlivých operátorů často kdykoliv, kdekoliv a na jakémkoliv zařízení. Operátoři, kteří v tomto přechodném období do úplného vypnutí DVB-T a přechodu na DVB-T2 přijdou se správným zacílením a  divácky/předplatitelsky výhodným a zajímavým produktem pro tuto novou cílovou skupinu, by pak mohli zaznamenat zajímavý nárůst svého tržního podílu,“ dodává Luzsicza. Reakce diváků na nový formát vysílání závisí také na tom, jak se zachovají velcí hráči, jako je TV Nova a TV Prima, kteří naznačují, že současný obchodní model pozemního vysílání je pro ně dlouhodobě neudržitelný. V neplacené nabídce českých operátorů by tedy teoreticky mohly zůstat jen kanály České televize a tv kanály skupiny Nova a Prima by se mohly z primárního distribučního hlediska take přesunout mezi ostatní kanály v rámci placených platforem.
Podle nedávného průzkumu společnosti NMS Market Research je více než třetina Čechů (36 %) nespokojena s programovou a obsahovou nabídkou neplaceného TV vysílání, více než polovina respondentů (54 %) by však byla ochotna za kvalitnější TV vysílání platit maximálně 100 Kč, třetina by zaplatila 100 až 300 Kč, což potvrzuje předpoklad, že na trhu existuje prostor pro akvizici nových diváků pro placené služby.

O společnosti AXOCOM
AXOCOM je mediální společnost zaměřená na televizní trh, vizuální obsah a mobilní aplikace ve střední a východní Evropě. Od svého vzniku roku 2013 poskytuje řadě regionálních i globálních televizních společností široké spektrum služeb včetně distribuce, marketingu, analýz, obchodní podpory a vývoje aplikací pro monetizaci obsahu. Mezi stávající klienty patří Viacom (MTV Hits, MTV Dance, MTV Rocks, MTV Live HD, MTV EUR, Nickelodeon, Nick Jr, VH1, VH1 Classic), AETN (Crime and Investigation, H2, History), English Club, JOJ Group (JOJ Cinema), Tematic Group (DOQ, Fishing and Hunting, SuperOne), Sapphire Media (Hustler, Private TV, Redlight) a AXN (AXN, AXN HD, AXN White, AXN Black, AXN NOW).




  • Připravili:Holík Josef , Jančar Rosťa
  • PC-politika.cz


24.07.2016 06:21 1,158 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Přihlaste se, abyste mohli zveřejnit komentář.
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
chyba menu v paneli
v PHP - Fusion 9.0.3
26 1 Kvido
26-05-2018 17:53
obrázky v news
v PHP - Fusion 9.0.3
69 2 Balin50
24-05-2018 13:40
Gist
v Administrace obsahu
90 2 Kvido
19-05-2018 07:12
Token
v PHP - Fusion 9.0.3
100 2 Balin50
18-05-2018 12:52
Chyba - DatabaseSetup.inc
v PHP - Fusion 9.0.3
79 3 RobiNN
17-05-2018 17:46
tagy vo fóre
v PHP - Fusion 9.0.3
63 0 Balin50
16-05-2018 19:42