PHP-Fusion
PHP-Fusion je lehký open source redakční systém (CMS) napsaný v PHP. PHP-Fusion využívá databázi MySQL na ukládání obsahu vašich stránek a obsahuje jednoduchý, ale komplexní a kompletní administrativní systém na správu vašich stránek. PHP-Fusion obsahuje nejběžnější funkce, které byste očekávali v mnoha dalších CMS systémech.
Icon Aktuální verze: 9.0 - 27.4. 2017
Stáhnout
Language Překlad
Stáhnout

Technologie

Aitom; zadávání www

Aitom; zadávání www
13. 09. 2016 - Tohle by měl číst každý zájemce o www stránky. Digitální agentura AITOM specializující se na tvorbu komplexních internetových řešení shrnuje 7 věcí, které vám agentura nikdy neřekne a na které si je třeba dát při zadávání tvorby webových stránek pozor.

Konkkrétně se jedná o práva ke zdrojovému kódu, hosting u poskytovatele webu, nutnost záloh, řešení technické podpory, plán přechodu na nový web, komplexní řešení a následný servis.

Komu se to nikdy nestalo, že mu agentura, banka nebo nájemce zapomněl říct něco důležitého? Něco, co vám o dva měsíc později zkomplikovalo život. To se vám u webů už naštěstí nestane. Máme pro vás 7 nejdůležitější věcí, která vám agentura nikdy neřekne, ale musíte si na ně dát pozor. Všechny tyto body byste měli mít vydefinované v objednávce.

1. Mějte exit plán

Co se stane, když bude chtít ukončit s agenturou spolupráci? I když jsou to milí lidé, kteří poskytují špičkové služby, může stát, že spolupráce skončí.

Pamatujte si, že kód stránek je váš a jen váš. Podle českých zákonů nemáte na kód autorské právo. Ve smlouvě by mělo být jasně uvedeno, že pokud ukončíte spolupráci, musí vám agentura kód kompletně předat a vy máte právo s ním dále nakládat podle vlastního uvážení.

V českém prostředí neexistuje žádná konkrétní legislativa a agentury často odmítají kódy předat. Někdy proto, že se bojí o své know-how, někdy proto, že vám chtějí odchod zkomplikovat a tak si udržet klienty. Vyžádejte si záruky hned na začátku.

To se netýká jen kódu webových stránek, ale také marketingových nástrojů jako je Sklik, Adwords, Analytics a další.

2. Mějte hosting u poskytovale webu

Agentura, která vám dělá web, by vám měla také nabídnout hosting na svém serveru. Proč? Protože pokud se na webu „něco rozbije“, víte přesně, kdo za to zodpovídá – vaše agentura.

Server nemusí být nutně fyzicky u agentury – my například máme servery na Praze 3, ale sídlíme v Michly, agentura potřebuje virtuální přístup. Mnoho klientů váhá přesunout web na jiný server, protože se to zdá dražší. Úspory mohou být ale dvousečná zbraň.

Například v AITOMu se staráme o web klienta, který si kvůli úsporám ponechal web na svém serveru kdesi v Praze. Na webu se objevila chyba. Klient nás požádal o opravu. To by samozřejmě nebyl problém, od toho se o stránky staráme. Ovšem vada byla na serveru, ne v kódu stránek. Zjistit, kdo se stará o server a získat přístupy nám trvalo 14 dnů a to u chyby, jejíž řešení trvalo 20 minut.

Klient tak přicházel o konverze a věrné zákazníky a ztratil mnohem více peněz. A víme jistě, že mu přibylo pár vrásek.

3. Zálohujte, zálohujte, zálohujte

Co se stane, když vám vyhoří serverovna? Nebo kvůli prasklému potrubí dojde ke zkratu a ztratíte všechna data? Musíte mít připravenou zálohu. Zálohovat je potřeba veškerá data – kód, změny obsahu i databázi klientů či objednávek.

Zálohy by měl směřovat do jiného datového centra. Pokud vám tedy kočka přehryže kabely nebo voda vyplaví serverovnu, můžete okamžitě „nahodit zálohu“ a bez ztráty květinky se dál věnovat svému podnikání.

Intenzitu záloh si vydefinujte ve smlouvě. AITOM například ukládá do záloh změny denně, zálohu z každého dne necháváme uloženou pro všechny případy 14 dnů (případně podle dohody s klientem i déle). Taková záloha v naprosté většině případů stačí, zálohy starší než půl roky pro většinu projektů nemají vůbec žádný smysl.
4. Mějte vyřešenou technikou podporu

Co se stane, když budete chtít přidat nový formulář? Nebo se naopak rozbije ten starý? Samozřejmě dojednáte nějakou technickou podporu. Agentury, které weby staví, vám ji pravděpodobně nabídnou automaticky za zvýhodněnou sazbu. Zvažte, v jakém rozsahu potřebuje odbornou pomoc kodérů, a do jaké jste schopní si poradit svépomocí.

Dbejte na údaj o dostupnosti serveru. Ten bude uveden ve smlouvě, případně v závazné technické specifikaci webové aplikace, kterou si objednáváte. Uvádí se obvykle v %. Údaj vypadá například takto. Doba výpadku se počítá v hodinách za celý rok. Pokud poskytovatel nezaručí provoz serveru, obvykle vám vzniká nárok na nějakou slevu apod.

Dostupnost webu v %

Nikdo vám nezaručí 100% dostupnost serveru. I velké e-shopy jako například Amazon mají dostupnost jen 99,9 %. Proč? Protože server je třeba udržovat, někdy jej restartujete apod. Dobře si toho lze všimnout u bank. Už vám někdy psala vaše banka, že internetové bankovnictví bude nedostupné? Pravděpodobně někdy v nočních hodinách? To s největší pravděpodobností probíhal údržba serverů.

Údaj 99,7 % počítá právě s údržbou, jsou to předem plánované výpadky. Nezahrnují se do toho chyby nebo například zmíněné vyhoření serverů. Dobře zvažte, co skutečně potřebujete. Čím vyšší dostupnost, tím dražší je cena služby. Například malému e-shopu, či brandovému webu bohatě dostačuje dostupnost 98 %.

Vydefinujte ve smlouvě také dostupnost aplikace, tzv. SLA. Ta se běžně do smluv nedává. Může, že stát, že stránky lidově řečeno „spadne“, protože se zacyklí nějaký dotaz, naroste extrémně návštěvnost, kvůli kampani apod. Na to nemusí být stránky připravené. SLA znamená reakční dobu, do kdy agentura musí problém odstranit. Podle reakční doby se pak stupňuje cena služby. Pokud máte ve smlouvě definovanou dostupnost aplikace, musí agentura v daném čase jakýkoli problém vyřešit. Dohoda o dostupnosti, SLA, musí být součástí smlouvy.

5. Mějte naplánovaný přechod webu

Chystáte nový web? A připravili se na přechod vaši marketéři? Vaše PPC odkazy někam jistě vedou. Už víte, jak veškerou propagaci přesměrujete? Nemluvě o tom, že vaše staré stránky mají nějakou historii, která ovlivňuje SEO.

Celá řada klientů na tohle zapomene. Přitom je to naprosto zásadní. Agentura by si měla dát tu práci a zeptat se vás, případně celý přechod zajistit tak, aby SEO a PPC nestrádalo.

6. Chtějte komplexní řešení

Kvůli těmhle důvodům, hledejte komplexní řešení. Mít server ve Vídni, kodéra v Praze, copywritera na jižní Moravě, je možná levné, ale velmi neefektivní a složité na koordinaci.

Velmi málo agentur řeší práci komplexně. Není nutné, aby vaše agentury měla všechny specialisty in-house, ale musí vám být schopná nabídnout řešení. Koneckonců jejich práce je dělat weby. Vaše práce je věnovat se svým zákazníkům.

7. Ptejte se na následný servis

Web nestačí jen vyvinout a spustit. Dříve nebo později bude potřeba něco změnit či upravit. Zeptejte se rovnou agentury, zda poskytuje dodatečný servis a za jak vysoký příplatek. Nechte si ideálně nacenit 3 vzorové úpravy, kterým by mohlo dojít - například vytvoření nové landing page, změna nějakého grafického prvku nebo vytvoření nového formuláře. V každém oboru budou tyto hypotetické úpravy vypadat trochu jinak.

Zvažte rozsah podpory dříve, než si vyberete agenturu. Je možné, že na první pohled je nějaká nabídka výhodnější, ale po započítání následného servisu hodně podraží.



  • Připravila: Čermáková Eliška
  • PC-politika.cz
  • Stupeň znalosti - expert



Galerie

infoadmin 13.09.2016 06:24 325 0 komentářů

0 komentářů

Zanechat komentář

Host
  • Žádné komentáře byly zveřejněny.
Nejnovější témata fóra
  Vlákno Zobrazení Odpovědi Poslední příspěvek
chyba v súkromných správach
v Administrace obsahu
323 8 Balin50
11-01-2018 20:38
vkladanie videa do infusie
v Administrace obsahu
145 2 Balin50
11-01-2018 17:33
chyba Locale.inc a news.php...
v PHP - Fusion 9.1
270 0 Balin50
09-01-2018 09:07
video infusion
v Bugy a chyby
304 6 Balin50
08-01-2018 15:31
Nejnovější PHPF 9.1 na test...
v PHP - Fusion 9.1
202 1 Balin50
08-01-2018 12:06
pokus o zmazanie vlákna vo ...
v Administrace obsahu
244 2 Balin50
06-01-2018 13:54
Přihlásit se
Ještě nejste členem? Klikněte zde zaregistrovat se.

ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Ubytování v apartmánech v Praze

SMS zdarma do všesch sítí